غلامرضا مصباحی مقدم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

آمریکا درباره برجام باید به تعهدات خود برگردد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اینکه آمریکا از برجام خارج شده، نقض عهد کرده و قطعنامه برجام را زیر پا گذاشته است؛ لذا باید به تعهدات خود برگشته و همه تحریم‌ها را بردارد.

غلامرضا مصباحی مقدم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به ابتکار دولت سیزدهم در انجام دور جدید مذاکرات هسته‌ای گفت: دولت قبل حالت بدی با ۴+۱ و آمریکا برخورد می کرد؛ کانه به‌حالت التماس گونه که تحریم‌ها را بردارید؛ اینگونه رفتار کردن نوعی بدهکاری را به طرف مقابل نشان می‌دهد و طرف مقابل را در موضع طلبکاری قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم رویه متفاوتی در دور جدید مذاکرات در پیش گرفته است، افزود: رویکردشان خیلی روش است؛ اینکه آمریکا از برجام خارج شده، نقض عهد کرده و قطعنامه برجام را زیر پا گذاشته است؛ لذا باید به تعهدات خود برگشته و همه تحریم‌ها را بردارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه بنای تیم مذاکره کننده جدید لغو همه تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ملت ایران است، بیان کرد: این رویکرد، رویکرد استغناست چراکه دولت عنوان کرد نمی‌خواهیم معیشت مردم را به برجام گره بزنیم، اتخاذ این رویکرد دولت مایه آرامش مردم شده است.