آموزش مجازی را دیگر قبول نداریم / روش ترکیبی را برای بازگشایی دانشگاه‌ها از مهرماه در نظر گرفته‌ایم

وزیر بهداشت گفت: آموزش مجازی را دیگر قبول نداریم بنابراین روش ترکیبی را برای بازگشایی دانشگاه‌ها از مهرماه در نظر گرفته‌ایم.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص آخرین وضعیت واکسیناسیون دانشجویان، اظهار کرد: برای این که بتوانیم بازگشایی دانشگاه‌ها را انجام دهیم برنامه داریم تا تمامی استادان و دانشجویان واکسینه شوند.

 

او افزود: واکسیناسیون هوشمند یعنی بر اساس وظایفی که هر صنفی دارد آن را انجام دهیم، بازگشایی دانشگاه‌ها خیلی مهم است و بنابراین ما واکسیناسیون دانشجویان، استادان، پرسنل مرتبط در دانشگاه‌ها مانند پرسنل آزمایشگاه‌ها و اداره‌ها را باید در مدت کوتاهی قبل از بازگشایی دانشگاه‌ها انجام دهیم.

 

عین اللهی تصریح کرد: دانشگاه محور مولد است و اگر فعال شود و فعالیت کند آن وقت جامعه می‌تواند رشد علمی خود را پیدا کند و به درجات بالای علم و دانش برسد. تاکید داریم تا واکسیناسیون خود را برای تمام دانشجویان و استادان انجام دهیم.

 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص حضوری شدن آموزش‌ها از مهر برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی، گفت: این که آموزش‌ها از مهر به صورت خالص، مجازی باشند را دیگر قبول نداریم و کاملا حضوری هم امکان پذیر نیست، بنابراین روش ترکیبی را برای بازگشایی دانشگاه‌ها از مهر به کار خواهیم گرفت.

 

عین اللهی خاطرنشان کرد: روش ترکیبی به این صورت است که کلاس‌ها حتما دایر شوند و مسئله مهم در این موضوع تعداد دانشجویان در کلاس‌های حضوری است، بنابراین هر دانشگاهی با توجه به شرایط و میزان آلودگی که در شهر و مکان مربوطه دارد، می‌تواند تعداد دانشجویان خود را مشخص کند، اگر یک کلاسی ۳۰ نفر جمعیت دارد باید آن را با ظرفیت ۱۰ نفری برگزار کند و مابقی به شیوه مجازی آموزش ببیند.