در بیانیه مشترک ایران و آژانس مطرح شد؛

اجازه به بازرسان برای سرویس فنی تجهیزات نظارتی و جایگزینی کارت‌های حافظه

همزمان با سفر رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران و دیدارش با محمد اسلامی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی بیانیه‌ مشترکی صادر شد.

«رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که شب گذشته (شنبه) در رأس هیأتی به منظور دیدار و گفت‌وگو با رئیس سازمان انرژی اتمی وارد تهران شد، پیش از ظهر امروز (یکشنبه) ۲۱ شهریور ماه با حضور در محل سازمان انرژی اتمی با محمد اسلامی دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

همزمان با سفر رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران و دیدارش با محمد اسلامی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی بیانیه‌ مشترکی صادر شد.

این بیانیه به شرح زیر است:

جناب آقای رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (آژانس)، در روز یکشنبه مورخ ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ به تهران سفر و با جناب آقای محمد اسلامی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران (سازمان)، دیدار کرد.

طرفین، روح همکاری و اعتماد متقابل و اهمیت تداوم آن و همچنین ضرورت رسیدگی به موضوعات فیمابین در فضایی سازنده و منحصرا فنی را مورد یادآوری و تاکید مجدد قرار دادند.
در چارچوب تعاملات و همکاری‌های موجود فیمابین، طرفین تصمیم گرفتند دیدارهای متقابل را در سطوح مرتبط تداوم دهند.

در همین راستا، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در حاشیه کنفرانس عمومی آژانس با مدیرکل دیدار خواهد کرد و مدیرکل نیز در آینده نزدیک به تهران سفر خواهد کرد تا مشورت‌های سطح بالا با هدف تقویت همکاری‌های بین ایران و آژانس در حوزه‌های مختلف و بحث در خصوص موضوعات فعلی مورد علاقه متقابل، با دولت جمهوری اسلامی ایران داشته باشد.
به بازرسان آژانس اجازه داده می شود تا نسبت به سرویس فنی تجهیزات نظارتی مشخص شده و جایگزینی کارت‌های حافظه آن‌ها که تحت مهر و موم مشترک در ایران نگهداری خواهند شد، اقدام نمایند. چگونگی و زمان انجام این اقدام، مورد توافق دو طرف قرار گرفت.