اجرای پلت فرم های جدید دیجیتالی در بانک ایران زمین

بانک ایران زمین از حدود ۵ سال گذشته تاکنون همت و توجه اصلی خود را به سمت دیجیتالیزه کردن کلیه خدمات بانکی متمرکز ساخته و اکنون در سال ۱۴۰۰ شاهد به ثمر نشستن این تلاش و همت در لایه های مختلف ارائه خدمات از سوی این بانک هستیم.

به گزارش خبرگزاری بسیج، از دیدگاه بسیاری از صاحب نظران فناوری و امور بانکی، بانکداری دیجیتال که امروزه به عنوان یک برند پیشرونده در میان شبکه بانکی داخلی نیز از آن نام برده می شود.

استفاده از فناوری برای اطمینان از یکپارچگی ابتدا تا انتهای پردازش تراکنش‌ها یا عملیات بانکی،به عبارت دیگر عملیاتی که با درخواست مشتری آغاز می شود، حداکثر بهینه‌سازی در آن مورد دقت قرار گرفته و از یکسو برای مشتری در دسترس بودن، سودمندی و صرفه اقتصادی و از سوی دیگر برای بانک کاهش هزینه‌های عملیاتی، عاری از خطا و خدمات بهبود یافته را پدید خواهد آورد.

به عبارت دیگر گرچه عده ای بانک داری دیجیتال را بانکداری همراه یا بانکداری آنلاین تعریف می کنند اما باید دانست که همراه بودن و برخط بودن بانکداری دیجیتال تنها یک مزیت از مزایای بی شمار بانکداری دیجیتال است.

به عبارت بهتر باید گفت که روح حاکم و اصلی بانکداری دیجیتال، خواست طرف همراه بانک یعنی مشتری است.

در این نوع از بانک داری، مشتری به عنوان سهم ویژه و ارزش افزوده بانک تلقی شده و به جای آنکه ، بانک در موقعیت سنتی خود از بالا به او بنگرد، در کنار او نشسته با وی همراه شده و خواست های او را طبق نیازهایش براورده می سازد.

این بدیهی است که در بانکدرای دیجیتال به تعداد نوع مخاطب و مشتری، نیازهای مختلف و راهکارهای گوناگونی باید تعریف شود، تا به تناسب خواست های مشتری، خدمات سریع و به هنگام و مورد درخواست او به وی ارائه شود.

این نگاه به بانکداری برخلاف نوع نگاه قبلی به امور بانکداری اتفاقا یکسویه و یک جانبه به نفع یک طرف ماجرا نبوده و باصطلاح بازی دو سر برد برای مشتری و بانک خواهد بود و مزیت های فراوانی نیز علاوه بر آنکه برای مشتری می آفریند ، برای بانک نیز ایجاد خواهد نمود.

مردم نیز در روزگار جدید از شبکه بانکی، مزیت های قابل ارائه نسبت به سایر هم قطاران بانکی را می طلبند و از اینروست که استقبال آنان از رفتارهای جدید ، متفاوت و جذاب تر بوده است.

بانک ایران زمین با درک این واقعیت از حدود ۵ سال گذشته تاکنون همت و توجه اصلی خود را به سمت دیجیتالیزه کردن کلیه خدمات بانکی متمرکز ساخته و اکنون در سال ۱۴۰۰ شاهد به ثمر نشستن این تلاش و همت در لایه های مختلف ارائه خدمات از سوی این بانک هستیم.

بی شک تغییر نگرش ها ،رویکردها و حرکت به سمت برخورداری از مزیت های نسبی رقابت در دنیای رقابت داخلی و بین المللی اقتصادی، می تواند قدرت اثرگذاری در شبکه بانکی را نیز برای بانک ایران زمین تحت تاثیر قرار دهد. که البته بدون تردید وجه تمایز بانکداری دیجیتال با اشکال دیگر بانکداری، تمرکز آن بر نیازهای مشتری و داده‌محور بودن آن در بانک ایران زمین خواهد بود.

از اینرو است که براساس اعلام مدیران ارشد بانک ایران زمین، سال ۱۴۰۰ سال تولدی دیگر برای بانک ایران زمین در حوزه دیجیتالیسم بانکی معرفی شده و طی روزهای آتی خبرهای جذاب تری از رونمایی های جدید در اجرای این طرح بزرگ به اطلاع عموم مردم خواهد رسید.