ادغام بانک‌ها در سال‌جاری بهبود شدید نسبت به سال گذشته است

ادغام بانک‌ها در سال‌جاری در سطحی است که از بحران مالی سال ۲۰۰۸ تاکنون مشاهده نشده است. این اتفاق یک بهبود شدید نسبت به سال گذشته است که اقتصاد اوج گرفت.

به گزارش دنیای اقتصاد، ادغام بانک‌ها در سال‌جاری در سطحی است که از بحران مالی سال ۲۰۰۸ تاکنون مشاهده نشده است. این اتفاق یک بهبود شدید نسبت به سال گذشته است که اقتصاد اوج گرفت و بسیاری از بانک‌های منطقه‌ای و جوامع برنامه‌های ادغام خود را کنار گذاشتند.

مدیران بانک‌ها در حال حاضر اطمینان بیشتری در مورد آینده خود دارند، اما دستیابی به برخی از بانک‌ها به تنهایی دشوار است.

اقتصاد از سال ۲۰۲۰ به طرق مختلف بهبود یافته است، اما تقاضا برای دریافت وام کماکان کم است و سود وام‌ها نیز اندک است.

به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها، به نقل از Dealogic تا اواخر سپتامبر بانک‌ها بیش از ۵۴ میلیارد دلار نقل و انتقال مالی را اعلام کرده بودند. در نتیجه، ادغام و تملک در این صنعت به سمت سال ۲۰۰۸ که در آن سال بیشترین میزان ادغام بانک‌ها صورت پذیرفت در حال افزایش است. در آن سال برخی از بانک‌های بزرگ مجبور شدند خود را بفروشند تا جلوی سقوط و ورشکستگی را بگیرند. این در حالی است که سال گذشته، بانک‌ها ارزش این ادغام‌ها را بالغ بر ۱۷ میلیارد دلار اعلام کردند.

بانک‌ها معمولا درخواست‌های تسهیلات را زیر و رو می‌کنند و همواره به دنبال وام‌های خطرناک و سایر علائم هشداردهنده هستند، سپس هفته‌ها یا ماه‌ها قبل از توافق برای اعطای آنها هزینه می‌کنند. اما همه‌گیری کووید-۱۹ این روند را مختل کرد. ماه‌هاست که موسسات مالی برای ارزیابی اعتبار مشتریان خود تلاش می‌کنند، چه رسد به رقبای خود.

با این حال، مدیران و نهادهای نظارتی در پیش‌بینی موج بدهی‌های بانک‌ها ناکام ماندند و در پایان سال گذشته گفت‌وگوهای جدی ادغام از سر گرفته شد. سال ۲۰۱۹ نیز سال بزرگی برای ادغام بانک‌ها بود، اما امسال ادغام و تملیک بانک‌ها در مناطق بیشتری مشاهده شد. این در حالی است که امسال معاملات ادغام کمتری نسبت به سال ۲۰۱۹ داشتیم، اما ارزش کلی آن بیشتر از دو سال قبل است. موسسه مالی Bancorp مستقر در مینیاپولیس هفته گذشته اعلام کرد قصد دارد کسب و کار اصلی بانک خرده‌فروشی MUFG Union Bank را برای افزایش حضور خود در ساحل غربی خریداری کند. یکی دیگر از موسسات مالی مهم، گروه Citizens Financial گفت قصد دارد در ماه جولای شرکت Investors Van را خریداری کند. طبق پرونده‌های نظارتی، هنگامی‌که همه‌گیری کرونا در سال ۲۰۲۰ شروع شد، Investors Bank مذاکرات ادغام با سایر بانک‌ها را متوقف کرد. در زمان وقوع همه‌گیری، فدرال رزرو نرخ بهره خود را به صفر رساند. همچنین، نرخ‌های پایین بهره، کسب سود بانک‌ها را از تجارت شیرین وام‌دهی دشوارتر می‌کند. بر اساس گزارش شرکت بیمه سپرده‌های فدرال، میانگین خالص سود که نشان‌دهنده سودآوری وام‌ها است در سه ماه دوم به رکورد نازل ۵/ ۲درصدی رسید. بانک‌های کوچک نیز برای رقابت با محصولات و فناوری‌های دیجیتالی رده بالای مگا بانک تلاش می‌کنند.

بانک Commerce Holdings مستقر در ساکرامنتو، کالیفرنیا، در بهار سال ۲۰۲۱ شروع به مذاکره با شرکای احتمالی خود در رابطه با ادغام با آنها کرد. با دارایی ۹/ ۱میلیارد دلاری، هیات مدیره و مدیریت این بانک مدت‌هاست که گزینه‌های مختلفی را برای غلبه بر حاشیه‌های محدود‌کننده این صنعت در نظر گرفته‌اند. اسکات وایلی، مدیرعامل ۲ میلیارد دلاری First Western Financial گفت فشار برای افزایش در سال‌های اخیر افزایش یافته است.