سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در واکنش به لفاظی های رژیم صهیونیستی علیه ایران؛

از لفاظی‌های تنش‌ زا که می‌تواند وضعیت را بدتر کند، خودداری کنید / سازمان ملل از همکاری با رییس جمهوری جدید ایران استقبال می کند

سخنگوی دبیر کل سازمان ملل در واکنش به لفاظی های رژیم صهیونیستی علیه ایران گفت: مساله مهم برای همه طرف‌های دخیل یا منتفع در این خصوص این است که از انجام هر اقدام یا لفاظی‌های تنش‌ زا که می‌تواند وضعیت را بدتر کند، خودداری کنند.

به گزارش ایرنا، استفان دوجاریک روز چهارشنبه به وقت محلی در واکنش به لفاظی های رژیم صهیونیستی علیه ایران تصریح کرد که مساله مهم برای همه طرف‌های دخیل یا منتفع در این خصوص این است که از انجام هر اقدام یا لفاظی‌های تنش‌ زا که می‌تواند وضعیت را بدتر کند، خودداری کنند.

سخنگوی دبیر کل سازمان ملل همچنین در پاسخ به سوالی درباره روی کارآمدن دولت جدید در ایران  اظهار داشت سازمان ملل از همکاری با رییس جمهوری جدید ایران در خصوص زمینه های مختلف مورد علاقه طرفین استقبال می کند.

پیش از این، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نیز  در پاسخ به تهدید نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: رژیم اسراییل در مورد تازه‌ای از نقض فاحش قوانین بین‌المللی، حالا بی‌شرمانه ایران را به اقدام نظامی تهدید می‌کند.

وی افزود: این رفتار شرارت‌بار از حمایت کور غرب نشأت می‌گیرد. ما به روشنی اعلام می‌کنیم: هرگونه اقدام احمقانه علیه ایران، با پاسخی قاطع مواجه خواهد شد.

در ادامه تکاپوی غرب برای تشدید فضاسازی علیه ایران همزمان با انتقال قدرت به دولت جدید جمهوری اسلامی، وزیر امور خارجه انگلیس شورای امنیت سازمان ملل را برای اتخاذ موضع علیه ایران تحت فشار قرار داد.

بعد از اعلام خبر نامه انگلیس، رومانی و لیبریا به شورای امنیت سازمان ملل در خصوص ادعاهای مطرح شده مبنی بر حمله پهپادی ایران به کشتی نفتکش اسرائیلی مرسر استریت در دریای عمان، دومینیک راب وزیر امورخارجه انگلیس عصر چهارشنبه در صفحه توئیترش با اشاره به این نامه با ادبیاتی دستوری خطاب به شورای امنیت سازمان ملل و بدون اشاره به اقدامات بی ثبات کننده فراوان انگلیس، آمریکا، رژیم صهیونیستی و دیگر هم پیمانان آنها در نقاط مختلف جهان نوشت: این شورا باید به اقدامات بی ثبات کننده و بدون توجه به قوانین بین المللی از جانب ایران، پاسخ دهد.

زهرا ارشادی سفیر و معاون نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل نیز در نامه ای به رییس شورای امنیت سازمان ملل ادعاهای سه کشور انگلیس، رومانی و لیبریا علیه ایران را بی اساس دانست و رد کرد.