سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد:

استقبال روسیه از حضور ایران برای حل و فصل مسائل افغانستان

وزیر امور خارجه روسیه از افزایش میانجی گران از جمله جمهوری اسلامی ایران برای حل و فصل وضعیت بحرانی افغانستان استقبال کرد.

به گزارش ایرنا، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه از افزایش میانجی گران از جمله جمهوری اسلامی ایران برای حل و فصل وضعیت بحرانی افغانستان استقبال کرد.

لاوروف در جمع رسانه ها در منطقه راستف در جنوب روسیه اعلام کرد: مسکو از افزایش میانجیگران بین المللی از جمله ایران و هند برای حل و فصل مسایل افغانستان استقبال می کند.

وزیر خارجه روسیه گفت: مسکو از اینکه روند صلح در افغانستان مختل شده است، ابراز تاسف می کند.

لاوروف با اعلام حمایت کشورش از برگزاری نشست شورای امنیت درباره مساله افغانستان گفت: نشست فوری شورای امنیت سازمان ملل با موضوع افغانستان در صورتی مفید خواهد بود که به گفتگوی صلح واقعی کمک کند نه فقط هدف آن خرید زمان باشد.

لاوروف درباره وضعیت افغانستان تصریح کرد: هیچ یک از کشورهای سازمان پیمان امنیت جمعی علاقه ای به استقرار نیروهای آمریکایی در خاک خود، ندارد.

وزیر خارجه روسیه گفت: گسترش گروه طالبان در افغانستان به واسطه علی الخصوص مواضع مقامات کابل است.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه با بیان اینکه مسکو در پی تشدید تنش ها در افغانستان خواستار از سرگیری مذاکرات صلح است، اظهار کرد: مذاکرات صلح بین طرف های مناقشه باید هر چه سریعتر آغاز شود. مسکو خواستار اغاز این مذاکرات بر مبنای تصمیمات شورای امنیت است.

سیاست های غرب دربرابر روسیه به بن بست خورده است

لاوروف در ادامه سخنان خود گفت که سیاست های غرب دربرابر روسیه به بن بست خورده است.

به گفته وی این گونه راهبرد غرب دربرابر روسیه بدون هر گونه دورنمایی برای کسب نتیجه و کاملا بیفایده است.

وزیر خارجه روسیه با انتقاد از سیاست های غرب اظهار داشت: کشورهای غربی از سیاست های خصمانه برای برتری و تسلط بر کل جهان و همه کشورها استفاده می کنند.

وی تصریح کرد: کشورهای غربی اعتقاد دارند که هر کشوری که مخالف سیاست های آنها باشد باید مجازات شود. این سیاست بیفایده است.

لاوروف افزود: این گونه رفتار حاکی از تلاش های احمقانه کشورهای غربی برای حفظ رهبری خود در امور بین المللی است که در ۵۰۰ سال اخیر به چشم می خورد.