اعلام آمادگی کانادا برای پذیرش ۲۰ هزار مهاجر افغان آسیب‌پذیر

دولت کانادا اعلام کرد که به دلیل «بحران بشردوستانه فعلی» آماده پذیرش ۲۰ هزار مهاجر افغان در قالب برنامه جدید مهاجرت است. 

به گزارش یورونیوز، شهرهای بزرگ افغانستان یکی پس از دیگری به تصرف نیروهای طالبان در می‌آیند و علاوه بر خروج نیروهای نظامی خارجی، برخی از سفارتخانه‌ها نیز فعالیت خود را متوقف کرده‌اند یا کاهش داده‌اند.

با این حال پنتاگون روز گذشته اعلام کرد که کابل، پایتخت افغانستان با «تهدید قریب الوقوع» روبرو نیست. این سخنان در حالی مطرح شده است که طالبان با تصرف شهر پل علم مرکز ولایت لوگر به ۵۰ کیلومتری کابل رسیده است.

 

وزارت دفاع ملی: ۱۷۲ نیروی طالبان در ۲۴ ساعت گذشته کشته شدند

وزارت دفاع ملی افغانستان اعلام کرد که در درگیری‌های ۲۴ ساعت گذشته ۱۷۲ نفر از نیروهای طالبان کشته شده‌اند. این نهاد تاکید کرد که ۱۰۷ تن نیز از این نیروهای زخمی شده‌اند. با این حال وزارت دفاع ملی افغانستان تلفات نیروهای خود را در این درگیری‌ها اعلام نکرد.

کانادا برای پذیرش ۲۰ هزار مهاجر افغان «آسیب‌پذیر» اعلام آمادگی کرد

 

دولت کانادا اعلام کرد که به دلیل «بحران بشردوستانه فعلی» آماده پذیرش ۲۰ هزار مهاجر افغان در قالب برنامه جدید مهاجرت است.

مارکو مندیچینو، وزیر مهاجرت، پناهندگان و شهروندی گفت: «وضعیت در افغانستان دلخراش است و کانادا بیکار نخواهد ماند.»

با این تصمیم کانادا، «افراد آسیب پذیر» از جمله مدیران زن، کنشگران حقوق بشر، اقلیت‌های مذهبی تحت تعقیب، روزنامه‌نگاران و جامعه دگرباشان جنسی مورد پذیرش قرار می‌گیرند.

هارگیت ساجان، وزیر دفاع ملی کانادا گفت که یک پرواز بعد از ظهر جمعه در تورنتو همراه با گروهی از اتباع افغان که در گذشته به این کشور کمک کردند فرود آمد.

دولت ترودو همچنین گفته است که با همکاری متحدانش وضعیت اتباع خود در افغانستان را از نزدیک زیر نظر دارد اما هنوز تصمیمی مبنی بر بستن احتمالی سفارت کانادا اعلام نشده است.