کریم همتی، رئیس جمعیت هلال‌احمر اعلام کرد:

افتتاح بیمارستان «دوستی» جمعیت هلال‌احمر ایران در کابل

رئیس جمعیت هلال‌احمر گفت: با ثبات شرایط سیاسی در افغانستان، بیمارستان "دوستی" جمعیت هلال‌احمر ایران در کابل به بهره‌برداری می‌رسد.
به گزارش ایسنا، کریم همتی، رئیس جمعیت هلال‌احمر صبح امروز برای بازدید از اجرای طرح نذرآب ۴ به سیستان و بلوچستان سفر کرده بود؛ برای قدردانی از تلاش امدادگران هلال‌احمر در پایانه مرزی میلک، شهرستان هیرمند به ایستگاه غربالگری کرونا در مرز ایران و افغانستان رفت.

 

و بنابر اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی هلال احمر؛ همتی در ایستگاه غربالگری پایانه میلک گفت: بیمارستان دوستی ایران در شهر کابل به همت جمعیت هلال‌احمر آماده افتتاح بود که با ورود طالبان به شهر، راه‌اندازی آن از سوی این جمعیت متوقف شد.

او افزود: البته هلال‌احمر ایران سال‌هاست که در شهر مرزی زرنج در ولایت نیمروز، کلینیک و مرکز درمانی دارد و این مرکز همچنان فعال است و به مردم افغانستان خدمات درمانی و پزشکی ارائه می‌کند.

 

همتی غربالگری کرونا و انجام تست‌های فوری و پی‌سی‌آر در مبادی مرزی کشور توسط هلال‌احمر را کار بزرگی دانست و گفت: همکاران من از اسفند ۱۳۹۹ تاکنون در همین پایانه مرزی که اکنون در آن ایستاده‌ایم، بیش از ۳۳ هزار تست کرونا انجام داده‌ و مبتلایان به این بیماری را به قرنطینه‌ فرستاده‌اند.