افزایش قیمت جهانی نفت خام در معاملات امروز، ۱۰ شهریور ۱۴۰۰

قیمت جهانی نفت خام در معاملات امروز، چهارشنبه، 10 شهریورماه، در حالی رشد کرد که هنوز اسکله‌های نفتی آمریکا به تولید کامل خود باز نگشته‌اند.

به گزارش سی‌ان‌بی‌سی، قیمت جهانی نفت خام در معاملات امروز، چهارشنبه ۱۰ شهریورماه، در حالی رشد کرد که هنوز اسکله‌های نفتی آمریکا به تولید کامل خود باز نگشته‌اند.

طوفان آیدا که به عنوان یک طوفان سهمگین رده ۴ به سواحل آمریکا رسیده بود باعث شد تا برخی پالایشگاه‌های آمریکا آسیب دیده و برخی دیگر هم برای پیشگیری از خسارت تعطیل شوند. این اخبار که نشان می‌داد بازگشت به وضعیت عادی پالایشگاه‌ها ممکن است ۲ تا ۳ هفته طول بکشد نوساناتی را در بازارهای جهانی نفت به وجود آورده است.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت، بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت، تا ساعت ۷:۳۰ به وقت تهران، ۰.۴۰ درصد رشد کرد و به ۷۱.۹۲ دلار رسید.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا تا این لحظه ۰.۴۵ درصد رشد کرد و به ۶۸.۸۱ دلار رسید.

پیش از طوفان آیدا که احتمالاتی را در مورد کاهش تقاضا ایجاد کرده است قیمت نفت برنت به بالاترین سطح خود از ۲۰۱۸ رسیده بود و قیمت نفت آمریکا هم در بالاترین سطح از ۲۰۱۴ قرار داشت.

طوفان آیدا باعث شد تا ۱.۷ میلیون بشکه در روز یا ۹۴ درصد کل تولید نفت اسکله‌های نفتی آمریکا در خلیج مکزیک تعطیل شوند.

این خبر که نشان می‌داد عرضه نفت خام کاهش یافته است قیمت‌های نفت را بالا برد اما خبر بسته شدن پالایشگاه‌های نفت که نشان می‌داد تقاضا افت خواهد کرد، قیمت‌ها را پایین آورد.