افزایش ۰.۲۲ درصدی شاخص کل بورس در معاملات دومین روز هفته

شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۳۲۱۳ واحدی معادل ۰.۲۲ درصد به یک میلیون و ۴۷۶ هزار و ۶۸۹ واحد رسید.

شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۳۲۱۳ واحدی معادل ۰.۲۲ درصد به یک میلیون و ۴۷۶ هزار و ۶۸۹ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با رشد ۱۸ واحدی به ۲۱ هزار و ۳۲۰ واحد رسید.

امروز تالار شیشه‌ای در معاملات دومین روز کاری هفته (یکشنبه یازدهم مهرماه ۱۴۰۰)، شاهد روند صعودی تعدادی از شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۸۰۲ واحدی معادل ۰.۲۲ درصد به رقم ۳۶۸ هزار و ۶۷۵ واحد رسید.

شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۲۲۴۸ واحدی، عدد ۴۲۲ هزار و ۵۷۸ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۱۴۱۸ واحدی به رقم ۲۶۶ هزار و ۶۴۷ واحد رسید.

همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۱۲۵۶ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۸۸۲  هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۲۵۶ واحد افزایش به رقم یک میلیون و ۱۰۴ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۱۲۹۸۷ واحد افزایش همراه بود و عدد دو میلیون و ۹۰۴ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

 

 

بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فارس، تاپیکو، ومعادن، پارسان، شپدیس و کچاد با بیشترین افزایش، تاثیر مثبت در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی فملی، فولاد و شپنا، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

با پایان فعالیت بازار سرمایه در دومین روز کاری بازار سرمایه در هفته جاری، معامله‌گران بورس ۸ میلیارد و ۴۳۷ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۹۰۷ هزار و ۱ نوبت معامله و به ارزش ۶۹  هزار و ۷۹۹ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد غزر(صنعتی زر ماکارون) با ۱۲.۵۴ درصد رشد و پس از آن، نمادهای دروز، سیستم، قشهد و قزوین بود. همچنین نماد معاملاتی شسینا(صنایع‌شیمیایی‌سینا) با ۴.۸۸ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای حپترو، پدرخش، غدام و غمهرا قرار گرفتند.