مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق اعلام کرد:

افزایش ۴ هزار مگاواتی مصرف برق در چند روز گذشته

سخنگوی صنعت برق گفت: مصرف برق کشور در روز گذشته با افزایش بیش از چهار هزار مگاواتی نسبت به روز جمعه روبرو شد به گونه‌ای که در ساعت ۱۳ و ۲۳ دقیقه به رقم ۶۵ هزار و ۸۳۴ مگاوات رسید.
به گزارش ایرنا، مصرف برق کشور در روز گذشته با افزایش بیش از چهار هزار مگاواتی نسبت به روز جمعه روبرو شد به گونه‌ای که در ساعت ۱۳ و ۲۳ دقیقه به رقم ۶۵ هزار و ۸۳۴ مگاوات رسید.

روند افزایشی مصرف برق آنچنان که پیش تر «مصطفی رجبی مشهدی» سخنگوی صنعت برق گفته بود روز گذشته هم تداوم یافت و افزایش چهار هزار و ۶۹۸ مگاواتی را رقم زد.

 

تازه ترین گزارش منتشر شده نشان می‌دهد مصرف روز گذشته برق کشور در مقایسه با مدت مشابه پارسال که ۵۵ هزار و ۹۸۶ مگاوات بوده از رشد ۹ هزار و ۸۴۸ مگاواتی برخوردار شده است.

میزان مصرف برق شب گذشته نیز نسبت به شب قبل‌تر با افزایش همراه شد به گونه‌ای که در ساعت ۲۰ و ۴۹ دقیقه این میزان به عدد ۵۹ هزار و ۶۲۰ مگاوات رسید و این درحالی است که شب پیش از آن میزان مصرف ۵۷ هزار و ۱۱۹ مگاوات بود.

 

با آنکه میزان مصرف برق روز گذشته افزایش یافته اما در بخش صنعت این روند کاهشی شد به گونه‌ای که در ساعت ۱۳ و ۲۳ دقیقه میزان مصرف این بخش ۲ هزار و ۸۱۴ مگاوات گزارش شده است.

 

روند کاهشی مصرف برق بخش صنایع در ساعت شبانگاهی نیز با کاهش همراه شد به گونه‌ای که در ساعت ۲۰ و ۴۹ دقیقه به عدد ۲ هزار و ۶۰۴ مگاوات رسید.

 

به گزارش ایرنا روز گذشته «مصطفی رجبی مشهدی» مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران، گفت: از مدار خارج شدن تعدادی از نیروگاه‌های برق آبی و یک هزار و ۳۰۰ مگاوات از نیروگاه‌های حرارتی به علت مشکلات فنی سبب شد که امروز فاصله میان تولید و مصرف که حدود ۶۶ هزار مگاوات تخمین زده می‌شود، بسیار زیاد شود.

 

وی ادامه داد: این محدودیت‌ها باعث شده حدود ۳هزار و۵۰۰ مگاوات نسبت به روزهای گذشته کمبود تولید برق داشته باشیم که در این شرایط از صنایع درخواست کردیم تا مصرف خود را کاهش دهند؛ البته این محدودیت اختلالی در تولید دستگاه‌های اکسیژن از طرف صنایع فولادی ایجاد نمی‌کند.