انجام ۳۵۰۰ تست کرونا از زائران اربعین در مرز مهران

معاون فنی و عملیات اورژانس کشور گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۵۰۰ تست کووید ۱۹ از زائران اربعین حسینی در مرز مهران انجام شده که از این تعداد ۷۰۰ نفر غیر ایرانی و ۲۸۰۰ نفر ایرانی بودند.
به گزارش ایسنا، معاون فنی و عملیاتی اورژانس کشور اقدامات انجام گرفته توسط این سازمان برای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی طی ۲۴ ساعت گذشته را تشریح کرد.

عرفانی، معاون فنی و عملیات اورژانس کشور درباره گزارش اقدامات انجام شده ویژه اربعین گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۵۰۰ تست کووید ۱۹ از زائران اربعین حسینی در مرز مهران انجام شده که از این تعداد ۷۰۰ نفر غیر ایرانی و ۲۸۰۰ نفر ایرانی بودند.

 

وی افزود: همچنین در بررسی‌های به عمل آمده تاکنون تست‌های مربوط به بیماری های سل، مالاریا و التور منفی و تست کووید ۱۹ یک نفر مثبت گزارش شده است.

معاون فنی و عملیات اورژانس کشور از افزایش آمادگی بالگردهای اورژانس جهت پوشش حوادث احتمالی در منطقه خبر داد و گفت: اقلام مورد نیاز فوریت پزشکی به نقاط صفر مرزی ارسال شده و پیش‌بینی اعزام آمبولانس و اتوبوس آمبولانس مرزها در صورت بروز حوادث احتمالی پیش‌بینی شده است.

 

وی ادامه داد: تداوم استقرار و افزایش نیروهای بهداشتی و درمانی در مرزهای مهران، شلمچه و چذابه و پیش‌بینی اعزام آمبولانس و اتوبوس آمبولانس به مرزها در صورت بروز حوادث احتمالی همچنین افزایش بازدیدهای بهداشتی از اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی و آشامیدنی و اماکن اسکان در مرزهای مهران شلمچه و چذابه از دیگر اقدامات صورت گرفته است.

 

وی افزود: ظرفیت بیمارستان‌ها برای ارائه خدمات درمانی در ایام اربعین در دانشگاه‌های علوم پزشکی ایلام، کرمانشاه، اهواز و آبادان افزایش یافته. همچنین ظرفیت دانشگاه‌های علوم پزشکی معین جهت پشتیبانی دانشگاه‌های مرزی در تبریز اصفهان شیراز و تهران نیز افزایش داشته است.

 

عرفانی تاکید کرد: ۵۵ پایگاه اورژانس ارائه دهنده خدمات اربعین در خاک کشور راه‌اندازی و ۱۰ درمانگاه و بیمارستان صحرایی نیز برپا شده است.

 

وی درباره آمار مصدومین و حادثه‌دیدگان درمان سرپایی در ایام اربعین گفت: سه مصدوم و حادثه دیده و درمان سرپایی در این مدت گزارش شده و هشت مراجعه و اعزام به مراکز درمانی صورت گرفته است.

 

معاون فنی و عملیات اورژانس کشور با اشاره به اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته خوشبختانه مصدوم و حادثه دیده منجر به فوت گزارش نشده است، اظهار کرد: ۳۱۰ نیروی متخصص پزشک و کادر درمانی در حال حاضر مشغول خدمت رسانی هستند و ۶۷ آمبولانس اورژانس ارائه دهنده خدمات اربعین در خاک ایران به کارگیری شده است.

 

وی گفت: ۷ اتوبوس آمبولانس اورژانس ارائه دهنده خدمات اربعین در خاک کشور فعال و ۹ بالگرد و هواپیمای اورژانس نیز به حالت آماده باش درآمده است.

 

بر اساس گزارش روابط عمومی اورژانس کشور، عرفانی خاطرنشان کرد: همچنین طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۵۰۰ نفر آموزش چهره به چهره پزشکی دریافت کردند و ۱۰۵۰۰ ماسک یکبار مصرف میان زائران توزیع شده است.