ایجاد جایگاه‌های کوچک سوخت‌رسانی در پایتخت

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل گفت: مطالعات برای ساخت جایگاه‌های سوخت در مقیاس کوچک از سال ۸۸ شروع شده اما به دلیل قیمت زمین در تهران اجرای این مساله به تعویق افتاده است.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل گفت: مطالعات برای ساخت جایگاه‌های سوخت در مقیاس کوچک از سال ۸۸ شروع شده اما به دلیل قیمت زمین در تهران اجرای این مساله به تعویق افتاده است.

به گزارش فارس، مصوبه الزام شهرداری تهران به ایجاد و تسهیل جایگاه‌های کوچک سوخت رسانی در شهر تهران امروز در صحن شورای شهر به تصویب رسید.

 بررسی یک فوریت طرح اصلاحیه مصوبه الزام شهرداری تهران به ایجاد و تسهیل جایگاه‌های کوچک سوخت رسانی در شهر تهران در جلسه امروز شورای شهر مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت و اعضای شورا به عنوان موافق و مخالف نظرات خود را در این زمینه مطرح کردند.

 

جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای ششم گفت: مطالعات برای ساخت جایگاه‌های سوخت در مقیاس کوچک از سال ۸۸ شروع شده اما به دلیل قیمت زمین در تهران اجرای این مساله به تعویق افتاده است.

 

وی افزود: در طرح گذشته پیش بینی شده بود که شهرداری نسبت به احداث جایگاه‌ها اقدام کند و یا با کمک بخش خصوصی و در اختیار قرار دادن زمین مورد نیاز در این زمینه مشارکت کند.

 

این عضو شورای شهر تهران گفت: بنابراین ما شاهد بودیم عملا در بحث تامین و ایجاد جایگاه های سوخت کار خاصی صورت نگرفت و این در حالی است که بسیاری از مناطق شهر تهران از جمله مناطق ۱،۲،۳،۴،۷،۹،۲۱ بیشترین کسری جایگاه های سوخت را دارند.

 

تشکری هاشمی خاطرنشان کرد: در این طرح پیشنهادی که تقدیم دوستان شده، پیشنهاد شده که از زمین های بلا استفاده، زمین های فاقد کاربری و زمین های بلا استفاده به عنوان آورده شهرداری در اختیار  بخش خصوصی بدون انتقال مالکیت گذاشته شود تا مشکلاتی که در خصوص سند و تغییر کاربری نیز وجود دارد را بتوان ساده تر حل کرد و نسبت به ایجاد جایگاه های سوخت رسانی کوچک مقیاس اقدام کرد.

 

وی اضافه کرد: با این اقدام  بخش خصوصی نیز می تواند  با نصب جایگاه های پرتابل نیاز مندی شهروندان را رفع کند.

 

تشکرى هاشمى در ادامه افزایش آلودگى هوا، ترافیک، ترددهاى بى مورد و افزایش مصرف سوخت و انرژى و در عین حال نارضایتى مردم از دسترسى به جایگاه هاى سوخت را مهمترین دلایل ارایه یک فوریت طرح « اصلاحیه مصوبه الزام شهرداری تهران به ایجاد و تسهیل جایگاه های کوچک سوخت رسانی در شهر تهران» عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه مسئله اصلی در تامین این جایگاه از سوی سرمایه گذاران،  زمین بوده، ما با این مصوبه راه را برای سرمایه گذاران و مشارکت بخش خصوصی هموار کنیم.

 

سرانجام یک فوریت این طرح با اکثریت آرا به تصویب رسید.