بازار طبیعت گردی و صعود به کوه های مختلف از جمله دماوند داغ شد

باتوجه به تعطیلات اعمال شده از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا، بازار طبیعت گردی و صعود به کوه های مختلف از جمله دماوند داغ شده و گروه های کوهنوردی مختلفی این تعطیلات را غنیمت شمرده تا درآمد های هنگفتی را به جیب بزنند. 
به گزارش ایسنا، باتوجه به تعطیلات اعمال شده از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا، گروه های مجازی زیادی فرصت را مغتنم شمرده و به علاقه مندان و کوهنوردان، صعود به دماوند و کوه های دیگر را پیشنهاد می کنند.

درحالی که کرونا در ایران جولان می دهد و بسیاری از هموطنان به دلیل شیوع این ویروس برای احترام به کادر درمان، سلامتی خود و خانواده تصمیم گرفته که از رفت و آمد های غیرضرروی جلو گیری کنند تا شاید زنجیره انتقال این ویروس کاهش یابد، مشاهده می شود که گروه های مجازی کوهنوردی برنامه های صعود به ارتفاعات دماوند را به علاقه مندان و  کوهنوردان پیشنهاد می دهند.

 

باتوجه به تعطیلات اعمال شده از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا، بازار طبیعت گردی و صعود به کوه های مختلف از جمله دماوند داغ شده و گروه های کوهنوردی مختلفی این تعطیلات را غنیمت شمرده تا درآمد های هنگفتی را به جیب بزنند.

بسیاری از مردم بر این باورند که در کوه و طبیعت کرونا وجود ندارد و به بهانه فضای آزاد با خیال راحت به صعود می پردازند. اما طبق گفته کارشناسان این امر، در کوهنوردی و صعود پروتکل ها کمتر رعایت شده و دیده می شود که کوهنوردان بسیاری پس از صعود به کرونا مبتلا شده اند. همچنین می توان گفت به دلیل ماهیت این ورزش، رعایت پروتکل ها بسیار سخت و حتی عذاب آور است.

 

برنامه صعود به دماوند در روزهای سیاه کرونایی

 

باتوجه به وضعیت بد اقامتگاه ها به هیچ عنوان نمی توان ادعا کرد که پروتکل های بهداشتی رعایت می شود؛ همچنین به دلیل اینکه کوهنوردی به صورت گروهی انجام می شود، در صورت ابتلای یکی از اعضا به کرونا بقیه افراد گروه دچار مشکل می شوند.

 

تعطیلات اعمال شده از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا به دلیل کاهش انتقال ویروس کرونا بوده است اما بسیاری از علاقه مندان و کوهنوردان این فرصت را برای کوهنوری مناسب دیده اند که باید گفت صعود های غیر ضرروی اصلا به صلاح فرد و جامعه نیست.

پیش از این بارها اعلام شده بود که مواجهه‌ جامعه کوه‌نوردی با ویروس کرونا سهل‌انگارانه است!

 

در گذشته هم شاهد بودیم که در صورت تعطیلی چند روزه، کوه ها و ارتفاعات مخصوصا در تهران بسیار شلوغ شده به طوری که حتی می توان ادعا کرد در برخی از زمان ها فاصله اجتماعی رعایت نمی شود. با این حال باید ستاد ملی مبارزه با کرونا و فدراسیون کوهنوردی فکری بابت این موضوع کنند تا زحمات کادر درمان ضایع نشده و این تعطیلات برای کاهش ویروس کرونا موثر واقع شود.