علیرضا زالی، فرمانده ستاد مقابله با کرونا:

باید برای تعطیلی مطلق کشور تصمیم گیری کرد / «دلتا» ویروس قالب در کشور است

فرمانده ستاد مقابله با کرونای تهران گفت: در تهران و در کل کشور سویه بیماری قالب، سویه دلتاست. باید برای تعطیلی مطلق کشور ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم گیری کند.

به گزارش برنا، علیرضا زالی، فرمانده ستاد مقابله با کرونا استان تهران  گفت: می توان گفت که در حال حاضر در تهران ۹ هزار و ۴۵۰ هزار بیمار بستری داریم.

 

او با بیان اینکه  ۲ هزار و ۴۰۰ نفر از این بیماران در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند، افزود: شنبه شب هزار و ۹۴۰ بیمار جدید در تهران بستری شدند.

 

فرمانده ستاد مقابله با کرونا تهران تصریح کرد: حدود هزار و ۴۹۰ بیمار مبتلا به کرونا از مجموعه ی بیماران تهران، از بیمارستان ترخیص شدند.

 

زالی ادامه داد: آمار و تعداد مراجعات سرپایی در تهران همچنان بالاست و این رقم  عددی بالغ از بر بیش از ۲۰ هزار نفر را نشان می دهد که اگر این عدد کاهش داشته باشد مابقی شاخص ها نیز روند نزولی خواهد داشت.

 

او با اشاره به اینکه در تهران و در کل کشور سویه بیماری قالب، سویه دلتاست، بیان کرد:  باید برای تعطیلی مطلق کشور ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم گیری کند.

 

فرمانده ستاد مقابله با کرونا استان تهران تصریح کرد: تعطیلی اثربخشی ندارد بلکه آن چیزی که موثر است موضوع لاک داون بوده که تصمیم تلخی است و باید سریعا گرفته شود.

 

زالی گفت:  همه کشور برای لاک داون باید بسیج شوند چرا که تأمین مواد غذایی، کمک به افراد فرودست، کمک به مشکلات معیشتی افراد و… باید لحاظ شود.

 

او افزود: اعطای بسته های حمایتی به اصناف باید برای لاک داون در دستور کار قرار گیرد بنابراین اگر این اتفاق قرار است عملیاتی شود باید به همه ی ملاحظات توجه شود.

 

فرمانده ستاد مقابله با کرونای تهران ادامه داد: طبیعتا امروز استفاده از لاک داون قبل از اینکه در کنترل اپیدمی اثربخشی داشته باشد، تاب آوری تیم بهداشتی و درمانی افزایش پیدا می کند.