مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق:

بدنبال گسترش روابط اقتصادی با ایران هستیم

نخست وزیر عراق گفت: عراق همه تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران در جهت گسترش گفتگو تحسین می‌کند.

به گزارش تسنیم، مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق امروز در نشست خبری مشترک با سید ابراهیم رییسی رییس جمهور با بیان اینکه از آقای سیدابراهیم رییسی تشکر می‌کنم به خاطر میزبانی گرم‌شان و من به ایران آمدم تا این مقام (ریاست‌جمهوری) را به ایشان تبریک بگویم اظهار داشت: امروز مجموعه‌ای از پرونده‌های دو جانبه را بررسی کردیم و این سفر دوم من است و نشان‌دهنده اهمیت روابط دو کشور است.

وی افزود: همیشه گفته‌ایم که بین ما و ایران ۱۴۰۰ کیلومتر مرز مشترک وجود دارد اما روابطمان خیلی عمیق‌تر از این مرزها است.

نخست‌وزیر عراق با بیان اینکه عنصر جغرافیایی مشترک ریشه دینی و فرهنگی دارد، گفت:  امروز روابط و پروژه‌های اقتصادی از جمله خط آهن بصره شلمچه را بررسی کردیم. همچنین تبادلات تجاری و گسترش آنها را به نحوی که به مصلحت هر دو کشور باشد را بررسی کردیم.

الکاظمی اظهار داشت: اینجا از همه اطرافی که در جنگ با داعش کنار مردم عراق ایستادند تشکر می‌کنم. از جمهوری اسلامی که از لحظه‌ی نخست کنار عراق ایستاد سپاسگزاری می‌کنم. موضع عراق نسبت به روابط با ایران پایدار و ثابت است و حکومت و ملت عراق در همه چالش‌ها و مشکلات در کنار ملت و حکومت ایران می‌ایستد.

وی خاطرنشان کرد: عراق همه تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران در جهت گسترش گفتگو تحسین می‌کند. بار دیگر از آقای رییس‌جمهور به خاطر میزبانی گرم‌شان تشکر می‌کنم.