سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس عنوان کرد:

برنامه وزارت صمت برای ساماندهی صنعت خودرو

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت با تدوین برنامه‌ای به دنبال ایجاد تحولی اساسی در صنعت خودروسازی است.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت با تدوین برنامه‌ای به دنبال ایجاد تحولی اساسی در صنعت خودروسازی است

 

به گزارش خانه ملت، روح اله عباس پور در تشریح نشست امروز(یکشنبه ۳ بهمن ماه) کمیسیون صنایع و معادن، به حضور رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاونان وی در این جلسه اشاره کرد.

 

نماینده مردم بوئین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی افزود: در حال حاضر همه از عملکرد صنعت خودرو ناراضی هستند به گونه‌ای ۲ خودروساز بزرگ کشور حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان زیان انباشته دارند از سوی دیگر مصرف کنندگان خودرو نیز تولیدات داخلی راضی نیستند.

 

وی اضافه کرد: این نارضایتی‌ها موجب شد که کمیسیون صنایع و معادن برای تحقق مطالبات مردم، خواستار اقدام جدی وزارت صمت در این حوزه شوند.

 

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: وزارت صنعت، معدن و تجارت با تدوین برنامه‌ای به دنبال ایجاد تحولی اساسی در صنعت خودروسازی است؛ در این برنامه اهداف، راهبردها و استراتژی‌ها مشخص شده است که پروژه اصلاح ساختار بازارهای زنجیره تامین خودرو، و پروژه ارتقای خدمات پس از فروش و حمایت از مصرف کنندگان نمونه‌هایی از پروژه های تحولی صنعت خودرو است.

 

عباسپور با بیان اینکه در نشست امروز نمایندگان نقطه نظرات خود درباره صنعت خودرو را بیان کردند و مقرر شد طی هفته آینده نظراتشان را مطرح کنند، تصریح کرد: اهداف نهایی این برنامه برای سال ۱۴۰۴ یعنی ۴ سال زمان پیش بینی شده، اگر به دنبال تحقق مطالبات مردم باشیم باید با برنامه‌ریزی درست، ظرف ۶ ماه تا یک سال به مطالبات پاسخ داد.

 

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: به زعم نمایندگان دولت باید سیاست گذار صنعت خودرو باشد و در حوزه اجرایی ورود نکند و هیات مدیره و مدیرعامل طبق قانون تجارت توسط صاحبان سرمایه و ذی نفعان انتخاب شوند.