برگزاری ایمن پارالمپیک در میان شیوع کرونا در توکیو

رئیس کمیته بین المللی پارالمپیک (IPC)، تأکید دارد بازی‌های پارالمپیک توکیو می‌تواند با خیال راحت برگزار شود. او قول داده است که با افزایش موارد شیوع ویروس کرونا در پایتخت، از مردم ژاپن محافظت کند.

به گزارش فارس، اندرو پارسونز، رئیس کمیته بین المللی پارالمپیک (IPC)، تأکید دارد بازی‌های پارالمپیک توکیو می‌تواند با خیال راحت برگزار شود. او قول داده است که با افزایش موارد شیوع ویروس کرونا در پایتخت، از مردم ژاپن محافظت کند.

 

توکیو روز گذشته برای سومین روز متوالی موارد بیش از ۵ هزار ابتلا به ویروس کرونا را ثبت کرد به طوری که شمار مبتلایان به کرونا از ۲۵ هزار نفر عبور کرده است.

 

این کشور بزرگترین موج همه گیری را از سال گذشته تجربه کرده که بیمارستان‌ها را تحت فشار بیشتری قرار داده است. این وضعیت باعث شده تا متخصصان پزشکی خواستار لغو بازی‌ها شوند این در حالیست که پارسونز ان روز در سخنرانی خود در برگزاری ایمن بازی‌ها تاکید کرده است.

 

رئیس کمیته بین‌المللی پارالمپیک در این باره گفت: ما در مورد حفاظت از پارالمپیک و ژاپن صحبت نمی‌کنیم. ما معتقدیم که می‌توانیم این بازی‌ها را به صورت امن ارائه و سازماندهی کنیم.

 

وی افزود: این همان چیزی است که ما در ۱۸ ماه گذشته بعد از به تعویق افتادن آن خودمان را آماده کردیم و این همان چیزی است که ما قصد داریم در اینجا انجام دهیم. اگر فکر نمی‌کردیم که می‌توانیم این بازی‌ها را به روشی امن ارائه دهیم الان اینجا نبودیم.