سید نظام الدین موسوی، سخنگوی هیات رییسه مجلس اعلام کرد:

برگزاری جلسات رأی اعتماد به وزیران پیشنهادی بعد از تعطیلات عاشورا و تاسوعا

سخنگوی هیات رییسه مجلس گفت: از روز شنبه و بعد از اعلام وصول اسامی وزرای پیشنهادی، اسامی در کمیسیون‌های تخصصی بررسی می‌شود که این بررسی تا پایان هفته آینده به طول خواهد انجامید و جلسه رای اعتماد پس از ایام تاسوعا و عاشورا برگزار خواهد شد.

به گزارش ایرنا، سید نظام الدین موسوی با اشاره به معرفی فهرست وزیران پیشنهادی از سوی رییس جمهوری گفت: فهرست اسامی وزیران پیشنهادی ساعت ۱۳:۳۶ دقیقه امروز چهارشنبه به صورت رسمی واصل شد. البته روز شنبه همانطور که نایب رییس مجلس اعلام کرد اسامی اعلام وصول خواهد شد اما سیدابراهیم رییسی در نامه رسمی خطاب به رییس مجلس اسامی پیشنهادی را معرفی کردند.

وی درباره اینکه ‌تا قبل از اعلام وصول رسمی، ‌آیا احتمال تغییر در فهرست اسامی وجود دارد یا خیر، گفت: بعضی از رسانه‌ها گمانه زنی‌هایی درباره اسامی پیشنهادی منتشر شد که غیر رسمی بود. ‌اما انچه امروز به مجلس واصل شده است نامه رسمی رییس جمهوری به رییس مجلس شورای اسلامی است. بنابراین این اسامی رسمی است و همین اسامی در صحن علنی اعلام وصول شده و در کمیسیون‌ها مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

موسوی در باره روند بررسی صلاحیت و برنامه های وزاری پیشنهادی دولت در مجلس گفت: طبق ماده ۲۰۲ آیین نامه داخلی مجلس، رییس جمهوری دو هفته بعد از مراسم تنفیذ فرصت دارد اسامی وزرای پیشنهادی را اعلام کند و بر اساس تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر تسریع در شکل گیری دولت، رییس جمهوری اسامی وزاری پیشنهادی را یک هفته پیش از پایان مهلت قانونی اعلام کردند.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: بدین ترتیب روز شنبه ۲۳ مردادماه اسامی وزرای پیشنهادی اعلام وصول خواهد شد و پس از آن طبق ماده ۲۰۲ آیین نامه داخلی مجلس عمل خواهیم کرد و برنامه وزرای پیشنهادی به مدت یک هفته در کمیسیون‌های مجلس بررسی خواهد شد.

سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سامانه ای در مجلس راه اندازی شده که وزرای پیشنهادی باید سوابق، برنامه‌ها، کارنامه‌ و سوابق تحصیلی خود را در این سامانه باید بارگذاری کنند و این سامانه مورد استفاده نمایندگان مجلس قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: وزیران پیشنهادی برای معرفی برنامه های خود در کمیسیون‌های تخصصی حضور خواهند یافت و در مدت یک هفته بررسی‌ها در کمیسیون‌های مجلس صورت خواهد گرفت و پس از یک هفته نتیجه بررسی کمیسیون‌ها در صحن علنی مجلس مطرح خواهد شد.

موسوی با بیان اینکه نتیجه بررسی‌های صورت گرفته توسط سخنگوی کمیسیون‌ها در صحن علنی مجلس برای هر وزیر پیشنهادی قرائت خواهد شد و پس از آن وزرا در صحن علنی مجلس حاضر خواهند شد و وزرای پیشنهادی، موافقان و مخالفان وزیر و احیانا رییس جمهوری صحبت خواهند کرد که این فرآیند نیز چند روزی طول خواهد کشید ودر نهایت برای همه وزرا رای گیری انجام خواهیم داد.

سخنگوی هیات رییسه مجلس درباره زمان رای اعتماد به وزرای پیشنهادی گفت: از روز شنبه و بعد از اعلام وصول اسامی وزرای پیشنهادی، اسامی در کمیسیون‌های تخصصی بررسی می‌شود که این بررسی تا پایان هفته آینده به طول خواهد انجامید و جلسه رای اعتماد پس از ایام تاسوعا و عاشورا برگزار خواهد شد.