معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران:

بیش از ۲۱ میلیون دز واکسن کرونا به کشور وارد شده است

معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران در نامه‌ای به معاون وزیر بهداشت اعلام‌ کرد: از ۱۵ بهمن ماه سال ۹۹ تا ۱۸ مردادماه امسال ۲۱ میلیون و ۱۴ هزار و ۶۱۰ دز واکسن کرونا در ۳۳ محموله از طریق گمرک فرودگاه امام خمینی‌(ره) وارد کشور شده و پس از انجام فوری تشریفات گمرکی تحویل نمایندگان وزارت بهداشت شده است.

به گزارش ایرنا، معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران اعلام‌کرد: بیش از ۲۱ میلیون دز واکسن کرونا در هفت ماه گذشته به کشور وارد شده است.

«مهرداد جمالی ارونقی» در نامه‌ای به «محمدرضا شانه‌ساز» معاون وزیر بهداشت اعلام‌کرد: از ۱۵ بهمن ماه سال ۹۹ تا ۱۸ مردادماه امسال ۲۱ میلیون و ۱۴ هزار و ۶۱۰ دز واکسن کرونا در ۳۳ محموله از طریق گمرک فرودگاه امام خمینی‌(ره) وارد کشور شده و پس از انجام فوری تشریفات گمرکی تحویل نمایندگان وزارت بهداشت شده است.

وی افزود: تا تاریخ اعلام شده ۲ میلیون و ۹۱۱ هزار و ۸۱۰ دز واکسن آسترازنکا ژاپن، یک میلیون و ۲۰ هزار دز واکسن روسی اسپوتنیک، ۱۴ میلیون و ۴۹۰ هزار دز واکسن سینوفارم چینی، ۷۰۰ هزار و ۸۰۰ دز واکسن کواکس کره جنوبی، ۱۲۵ هزار دز واکسن بهارات هندی و یک میلیون و ۴۵۲ هزار ودز واکسن کواکس از ایتالیا وارد کشور شده است.

به گفته ارونقی، همچنین در ۶ مردادماه سال جاری ۳۱۵ هزار دز واکسن آسترازنکا روسی از سوی بخش خصوصی وارد کشور شده است.

ویروس کرونا از اسفندماه ۹۸ در کشور شیوع پیدا کرد که به موجب آن برای کنترل و پیشگیری از گسترش این ویروس محدودیت ها و ممنوعیت هایی اعمال شده است.

تاکنون بخشی از گروه‌های پر خطر واکسینه شدند و این روند با اضافه شدن واکسن برکت از تولیدات داخلی به روند واکسیناسیون ادامه دارد.