کل 9406 امروز 0
  • تاریخ : جمعه - ۱۰ - فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 - March - 2024
  • ساعت :

    ترخیص حدود ۱۲ میلیون تُن کالای اساسی از گمرکات کشور تا شهریور

    معاون فنی گمرک گفت: از ابتدای سال جاری تا ۲۶ شهریورماه، بیش از ۱۲ میلیون تُن کالای اساسی از گمرکات کشور ترخیص شده است.

    به گزارش صدا و سیما، معاون فنی گمرک می‌گوید از ابتدای سال جاری تا ۲۶ شهریورماه، بیش از ۱۲ میلیون تُن کالای اساسی از گمرکات کشور ترخیص شده است.

    مهرداد جمال ارونقی اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا ۲۶ شهریورماه، بیش از ۱۲ میلیون تُن کالای اساسی مشمول ارز ترجیحی اعم از گندم، ذرت، جو، دانه‌های روغنی، روغن خام، دارو، تجهیزات و ملزومات ضروری پزشکی، به ارزش حدود ۷ میلیارد دلار از گمرکات کشور ترخیص شده است که این میزان ترخیص کالا، نسبت به مدت مشابه در سال قبل، از نظر وزنی ۲۴ درصد و از نظر ارزشی حدود ۸۰ درصد افزایش نشان می‌دهد که رکورد جدیدی در ترخیص کالاهای اساسی از گمرکات کشور به شمار می‌رود.

    وی با اشاره به این موضوع که در حال حاضر صاحبان کالاهای اساسی، با اطمینان خاطر نسبت به ترخیص کالاهای اساسی خود از گمرکات کشور اقدام می‌کنند افزود: تسهیلات ارائه شده از سوی گمرک، حمل یکسره و ترخیص فوری می‌باشد و در صورتی که کد رهگیری بانک، از سوی صاحبان کالا ارائه نشود، می‌توانند نسبت به ترخیص ۹۰ درصد از کالاهای خود اقدام کنند و استقبال از این امر باعث روان‌تر شدن ترخیص کالاهای اساسی از گمرکات کشور شده است.

    این مقام مسئول خاطرنشان کرد: برای حذف کمترین ایستایی در ترخیص کالاهای اساسی، پیشنهاد قرار گرفتن تمامی این اقلام در مسیر سبز ترخیص به هیأت مقررات زدایی وزارت اقتصاد داده شده و با پذیرش این موضوع، به زودی تمامی کالاهای اساسی و ضروری کشور از مسیر سبز گمرک ترخیص شده و صرفاً هنگام خروج کالا از گمرک، مجوزهای قانونی لازم اخذ خواهد شد.

    ارونقی گفت: در حال حاضر، ۵۵ فروند کشتی، حاوی بیش از ۲ میلیون تُن کالای اساسی نیز در حال تخلیۀ کالاهای خود یا منتظر در لنگرگاه بوده و هیچ‌گونه کمبودی از نظر کالاهای اساسی وجود ندارد.

    معاون فنی گمرک اشاره کرد: در حال حاضر بیش از ۱۰ هزار تُن محموله مرغ منجمد در سردخانه‌های استان تهران تخلیه و ضمن نمونه برداری و صدور مجوزهای قانونی از جمله مجوز دامپزشکی، اجازه ترخیص فوری قسمت عمدۀ این محموله‌ها از سوی گمرک صادر شده است.

    نوشته های مشابه

    مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری آریا زیگورات خبر داد:ارتقاء ۵ پله ای رتبه کیفیت خدمات هتل های فرودگاهی رکسان و رمیس
    21 - شهریور - 1402

    مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری آریا زیگورات خبر داد:ارتقاء ۵ پله ای رتبه کیفیت خدمات هتل های فرودگاهی رکسان و رمیس

    مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری آریا زیگورات اعلام کرد: رتبه کیفیت خدمات هتل های فرودگاهی رکسان و رمیس با ۵ پله صعود از رتبه 10 در اواخر سال گذشته به رتبه ۵ در سال جاری بین هتل های تهران ارتقاء یافته است.

    جشنواره قرعه کشی حساب های قرض الحسنه بانک گردشگری برگزار می شود
    6 - تیر - 1402
    جشنواره قرعه کشی حساب های قرض الحسنه بانک گردشگری برگزار می شود.

    جشنواره قرعه کشی حساب های قرض الحسنه بانک گردشگری برگزار می شود

    حداقل موجودی حساب های قرض الحسنه برای شرکت در قرعه کشی مبلغ یک میلیون ریال و مهلت شرکت در قرعه کشی تا پایان شهریور 1402 است.

    با حضور مسئولان و نمایندگان وزارت اقتصاد و بانک مرکزی محقق شد؛ صدور سفته الکترونیک ۱۰۰ درصد آنلاین در بانک گردشگری
    3 - دی - 1401

    با حضور مسئولان و نمایندگان وزارت اقتصاد و بانک مرکزی محقق شد؛ صدور سفته الکترونیک ۱۰۰ درصد آنلاین در بانک گردشگری

    در حاشیه کنفرانس تحول دیجیتال، بانک و بیمه که با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی، رئیس کل بانک مرکزی و چند تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی برگزار شد، پروژه صدور سفته الکترونیک بانک گردشگری  که مجوز صدور خود را دریافت کرده، ارائه شد.

    21 - آذر - 1401
    بسته خدمات و مشوق‌های بانک گردشگری؛

    پرداخت تسهیلات تا ۱۰ میلیارد ریال به صاحبان کسب و کارهای کوچک و متوسط

     بانــک گردشگری بــا هــدف کمک بــه صاحبان کســب و کار کوچک و متوسط که نسبت به نصب پایانه‌های فروش(POS) یا دستگاه متصل بــه حساب بانک گردشگری اقـدام کرده‌اند، بسته خدمات و مشوق‌ها از جمله پرداخت تا 10 میلیارد ریال تسهیلات درنظر گرفته است.

    ارسال دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    برو بالا