تردد دوچرخه سواران از بزرگراه‌ها و تونل‌ها ممنوع است

کارشناس تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: تردد تمام دوچرخه سواران از داخل بزرگراه‌ها و تونل های شهر تهران ممنوع است و این موضوع به‌خاطر آن است که این اقدام بسیار خطرناک است و ممکن است برای این عزیزان حادثه دردناکی را رقم بزند.

کارشناس تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه حرکت دوچرخه سواران باید از سمت راست راه و همسو با جریان ترافیک باشد، تاکید کرد که تردد تمام دوچرخه سواران از داخل بزرگراه‌ها و تونل‌های شهر تهران ممنوع است.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، صبح امروز سرهنگ رابعه جوانبخت در خصوص تردد دوچرخه سواران در معابر توضیح داد و گفت: دوچرخه سواران می بایست از مسیرهای ویژه ای که برای آنها در سطح شهر طراحی شده عبور کنند. در حال حاضر در شهر تهران بسیاری از معابر ما دارای خطوطی هست که رنگ آمیزی شده و برای دوچرخه سواران در نظر گرفته شده است و کاملا مشخص شده که برای تردد آنها است.

کارشناس تصادفات پلیس راهور تهران عنوان کرد: اما اگر معبری بود که ما شاهد این مسیر ویژه برای دوچرخه سواران نبودیم دوچرخه سواران باید از سمت راست راه حرکت و همسو با جریان ترافیک باشند و البته یادمان باشد تردد تمام دوچرخه سواران از داخل بزرگراه‌ها و تونل های شهر تهران ممنوع است.

این مقام پلیسی با اشاره به تصادف خودرو با دوچرخه سوار حرفه‌ای افزود‌: ما شاهد بودیم که یکی از دوچرخه سواران عضو تیم ملی دوچرخه سواری بانوان کشور متاسفانه بخاطر اینکه تردد از بزرگراه را انتخاب کرده بودند علیرغم مهارتی که داشتند حادثه ای برای ایشان روی داد و این حادثه ای غمگین بود.

سرهنگ جوانبخت اشاره کرد: تردد تمام دوچرخه سواران از داخل بزرگراه‌ها و تونل های شهر تهران ممنوع است و این موضوع به‌خاطر آن است که این اقدام بسیار خطرناک است و ممکن است برای این عزیزان حادثه دردناکی را رقم بزند و مجموعه قوانین راهنمایی و رانندگی هم برای این است که از جان فرد حفاظت کند و آسیب هایی که ممکن است به افراد برسد را شاهد نباشیم.

این مقام پلیسی بیان کرد: دوچرخه سواران حتما در ترددها مواردی را رعایت کنند و آن این است که حتما از کلاه ایمنی استفاده کنند و این موضوع خیلی مهم است و از آنها در مقابل حوادث مراقبت کرده و پیشگیری می‌کند و آسیب‌های آنها را کاهش می دهد.

وی افزود: موضوع بعدی این است که حتما نوجوانانی را مشاهده می کنیم که قصد حرکات نمایشی را دارند ولی طبق قانون جدا شدن دست از فرمان در حال رانندگی ممنوع است و موضوعی را که شاهد آن هستیم آن است که برخی دوچرخه سواران خودشان را به وسیله نقلیه در حال حرکت تکیه می دهند و در واقع آنها را وسیله حرکت خودشان قرار می دهند و مسیری را با آن وسیله نقلیه همگام می شوند که این اقدام نیز کاملا ممنوع است و می تواند حوادث دردناکی را رقم بزند.