از سوی سازمان ملل متحد پس از دریافت تاییدیه از طالبان؛

تزریق واکسن کرونا در افغانستان آغاز شد

سخنگوی یونیسف تأیید کرد که واکسیناسیون کرونا در جنوب افغانستان در ۱۴ ولایت آغاز شده است.

به گزارش ایرنا، سازمان ملل متحد پس از دریافت تاییدیه از طالبان، تلاش گسترده برای واکسیناسیون ویروس کرونا را در افغانستان آغاز کرده است.

“سابرینا سیدو” سخنگوی یونیسف در مصاحبه با واشنگتن پست تأیید کرد که واکسیناسیون کرونا در جنوب افغانستان در ۱۴ ولایت آغاز شده است.

به نوشته واشنگتن پست، سازمان ملل متحد و طالبان پیش از این در چند هفته گذشته در مورد واکسیناسیون شهروندان افغانستان مذاکره کرده اند.

نرخ واکسیناسیون در افغانستان که پس از دریافت اولین محموله واکسن کرونا در ماه فوریه (بهمن) به کندی آغاز شده بود، پس از کنترل طالبان در ماه اگوست (مرداد) بشدت کاهش یافت.

ریچارد برنان مدیر سازمان جهانی بهداشت در بخش مدیترانه شرقی گفت: تنها ۴.۳ درصد از جمعیت افغانستان واکسینه شده اند.

وی در ادامه افزود: هم اکنون اولویت بزرگ مقامات طالبان شروع مجدد ارائه خدمات بهداشت و سلامت است و در این میان برنامه های واکسیناسیون کلیدی است.

برنان تاکید کرد که طالبان از ظرفیت فنی زیادی برخوردار نیستند بنابراین آنها سازمان بهداشت جهانی و یونیسف را تشویق می کنند تا نقش بزرگی را در این حوزه ایفا کنند.

بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت، افغانستان بیش از ۱۵۵ هزار مورد ابتلا به ویروس کرونا و بیش از ۷ هزار مورد مرگ ناشی از آن را تایید کرده است و فقط حدود ۷ دز به ازای هر ۱۰۰ نفر در افغانستان توزیع شده است که این کشور را از نظر واکسیناسیون در منطقه بدترین وضعیت در منطقه قرار داده است.