مدیرکل دفتر صنایع حمل و نقل وزارت صمت اعلام‌کرد:

تشکیل کارگروه مشترک صنعت خودرو برای پاسخ‌گویی به دغدغه‌ نمایندگان مجلس

مدیرکل دفتر صنایع حمل و نقل وزارت صمت گفت: کارگروه مشترک صنعت خودرو بین وزارت صمت و اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس تشکیل شده است تا دغدغه‌های نمایندگان در این حوزه مورد پیگیری قرار گیرد.

مدیرکل دفتر صنایع حمل و نقل وزارت صمت گفت: کارگروه مشترک صنعت خودرو بین وزارت صمت و اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس تشکیل شده است تا دغدغه‌های نمایندگان در این حوزه مورد پیگیری قرار گیرد.

به گزارش وزارت صمت، سهیل معمارباشی در خصوص کارگروه مشترک وزارت صمت با مجلس برای ساماندهی خودرو، افزود: این کارگروه با حضور نمایندگان منتخب از کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی و نمایندگانی از وزارت صمت تشکیل شده است.

وی با اشاره به این‌که ابهامات و مسائلی در خصوص خودرو از سوی نمایندگان کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی مطرح شده بود، اضافه‌کرد: پیرو جلسه ای که در کمیسیون صنایع و معادن مجلس داشته ایم، به پیشنهاد وزیر صمت مقرر شد که کارگروه مشترک خودرو تشکیل شود.

مدیرکل دفتر صنایع حمل و نقل وزارت صمت بیان‌داشت: در این کارگروه مسائل و چالش‌های مد نظر نمایندگان کمیسیون صنایع و معادن مجلس در خصوص وضعیت خودرو مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت و در نهایت نسبت به پاسخ‌گویی به این گونه ابهامات و سوالات اقدام خواهد شد.

معمارباشی اضافه‌کرد: در این خصوص از سوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی آقایان ایزدخواه، تقی پور، جدی، دهقانی، سیاهکلی و موسوی به عنوان اعضای این کارگروه معرفی شده‌اند و این جلسات با حضور برخی از معاونان وزارت صمت از جمله رئیس سازمان ایدرو، رئیس سازمان حمایت، دستیار ویژه وزیر و سرپرست معاونت حمل و نقل سازمان ایدرو برگزار می شود، شخص وزیر صمت نیز در چند جلسه از این کارگروه حضور داشته است.

وی با بیان اینکه عمده مسائل مطرح شده از سوی نمایندگان مجلس در ۹ سرفصل طبقه بندی شده است، گفت: از جمله این سر فصل ها شامل ظرفیت اسمی و عملیاتی تولید خودرو، موضوع رقابت و انحصار در صنعت خودرو کشور و جهان، سابقه واردات خودرو به کشور و تحلیل وضعیت قیمت خودرو و مقایسه آن با قیمتهای جهانی است.