تعامل «تهران» و «مسکو» در حوزه دفاعی و نظامی

سفیر ایران در روسیه اعلام کرد: تعامل تهران با مسکو در حوزه نظامی و دفاعی تنها محدود به خرید تجهیزات نظامی نیست.

سفیر ایران در روسیه اعلام کرد: تعامل تهران با مسکو در حوزه نظامی و دفاعی تنها محدود به خرید تجهیزات نظامی نیست.

سفیر ایران در روسیه اعلام کرد که همکاری های بین دو کشور همه حوزه ها را در بر می گیرد و در بخش دفاعی و نظامی نیز به خرید تجهیزات محدود نمی شود.

 کاظم جلالی سفیر ایران در روسیه در گفتگو با خبرگزاری ریانووستی این کشور اعلام کرد که تعامل تهران با مسکو در حوزه نظامی و دفاعی تنها محدود به خرید تجهیزات نظامی نیست.

جلالی در این باره گفت: روابط ما همه حوزه های سیاسی، اقتصادی و همچنین سایر حوزه ها را در بر می گیرد. سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه اظهار داشت: همکاری نظامی و دفاعی که بخشی از این روابط نیز می باشد، تنها به خرید تجهیزات مربوطه محدود نمی شود.

وی همچنین در گفتگو با خبرگزاری اسپوتنیک روسیه اعلام کرد ایران منتظر سفر پوتین به تهران است. سفیر ایران در روسیه همچنین گفت که تصمیمات خوبی بین ایران و روسیه در زمینه تولید و توسعه میادین نفت و گاز اتخاذ شده است.

جلالی افزود: ایران نقشه همکاری در حوزه نفت و گاز را تدوین و به روسیه تحویل داده است. وی ادامه داد که شرکت های ایرانی و روسی ممکن است کارخانه تولید تجهیزات بخش نفت و گاز با چشم انداز صادراتی ایجاد کنند.

سفیر ایران در روسیه همچنین گفت: ایران می تواند کسری در حوزه اقتصاد دانش بنیان در روسیه را که به دلیل تحریم های غرب به وجود آمده، جبران کند. با وجود تحریم‌ها برضد مسکو، ایران قصد دارد تجارت با روسیه را افزایش دهد و هر دو کشور در تلاش برای رفع موانع هستند.

وی افزود: ایران قصد دارد واردات غلات از روسیه را افزایش دهد. امکان خرید سالانه بیش از ۲۰ میلیون تن غلات و دانه های روغنی وجود دارد.