داریوش باقر جوان، مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای:

تمام تورهای زمینی اربعین کلاهبرداری است

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، گفت: مردم فریب تبلیغات تورهای زمینی اربعین را نخورند، تمام تورهای زمینی کلاهبرداری است.

به گزارش وزارت راه و شهرسازی، داریوش باقر جوان مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، گفت: مردم فریب تبلیغات تورهای زمینی اربعین را نخورند، تمام تورهای زمینی کلاهبرداری است.

وی درباره آگهی‌ها و تبلیغات کاروان عتبات عالیات در ایام اربعین اظهار داشت: تمام تصمیمات در حوزه سفرها و جابه‌جایی زائران در ایام اربعین تابع ابلاغیه‌ها و بخشنامه‌های ستاد مرکزی اربعین است، هر چند تصمیمات شناور است اما تا این لحظه قرار نیست هیچ‌گونه تردد زمینی وجود داشته باشد.

وی با تاکید بر این‌که مرزهای زمینی مسافری ایران و عراق در این ایام بسته است، ادامه داد: به هیچ وجه فروش بلیت اتوبوس، سواری کرایه و …به عراق در ایام اربعین نداریم.

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: هر گونه فروش بلیت به مقاصد عراق برای ایام اربعین غیرقانونی است و شرکت‌های حمل و نقل هیچ فروشی ندارند و اساسا امکان خروج از مرزها وجود ندارد.

وی تاکید کرد: مردم فریب تبلیغات و آگهی‌های تورهای زمینی و کاروان به سمت عراق در ایام اربعین را نخورند و فروش تور زمینی و فروش بلیت به مقاصد عراق به طور قطع کلاهبرداری است و از مردم تقاضا داریم نسبت به خرید بلیت اتوبوس یا تور زمینی و کاروان به مقاصد عراق اقدام نکنند. پیش از این تمام ثبت نامی‌ها از طریق سامانه مربوط به سازمان حجم و زیارت انجام می‌شد و این سامانه هم در شرایط حال حاضر به دلیل ممنوعیت سفرهای زمینی غیر فعال است.

به گزارش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، باقرجوان با بیان این‌ که امسال حتی به سمت مرزهای چهارگانه عراق بلیتی فروخته نمی‌شود، گفت: آن‌چیزی که تا به این لحظه به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اعلام شده، این است که اربعین امسال تردد زمینی نخواهیم داشت و حتی به سمت مرزهای عراق هم بلیتی برای فروش نداریم.