جزئیات تغییرات نرخ دلار آمریکا و یورو در صرافی های بانکی کشور

بررسی جزئیات تغییرات نرخ دلار آمریکا و یورو در صرافی های بانکی و مجاز سطح کشور نشان می دهد در اولین روز هفته، بهای دلار آمریکا نسبت به پایان هفته قبل تر، با افزایش همراه بوده است.

به گزارش ایبنا، معاملات بازار ارز در هفته گذشته با افت نسبی شاخص ارزی به کانال بیست و شش هزار تومانی همراه بود.

بررسی جزئیات تغییرات نرخ دلار آمریکا و یورو در صرافی های بانکی و مجاز سطح کشور نشان می دهد در اولین روز هفته، بهای دلار آمریکا نسبت به پایان هفته قبل تر، با افزایش همراه بوده است. به گونه ای که در پایان روز شنبه (۲۰ شهریورماه ۱۴۰۰) میانگین فروش هر اسکناس دلار آمریکا در این صرافی ها به رقم ۲۷۰۲۱ تومان رسیده است. اما در دومین روز هفته (یکشنبه ۲۱ شهریورماه ۱۴۰۰) شاخص ارزی یک کانال عقب نشینی می کند. به گونه ای که در پایان روز یکشنبه، میانگین قیمت فروش هر اسکناس دلار آمریکا به متقاضیان دریافت دلار، به رقم ۲۶۸۲۵ تومان می رسد که نسبت به روز شنبه، ۱۹۶ تومان ارزان تر شده است.

این روند کاهشی در معاملات روز دوشنبه (۲۲ شهریورماه ۱۴۰۰) نیز تداوم داشت و این بار میانگین قیمت فروش هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی های بانکی و مجاز با افت ۳۸۵ تومانی نسبت به روز قبل، به رقم ۲۶۴۴۰ تومان می رسد.

اما این مسیر نزولی در چهارمین روز هفته متوقف می شود. به گونه ای که در پایان معاملات روز سه شنبه (۲۳ شهریورماه ۱۴۰۰) میانگین قیمت فروش هر اسکناس دلار آمریکا در این صرافی ها به رقم ۲۶۸۱۱ تومان می رسد که نسبت به روز دوشنبه، ۳۷۱ تومان گران تر می شود.

پس از افزایش شاخص ارزی در معاملات روز سه شنبه، اینبار شاهد افت نسبی بهای دلار در پنجمین روز هفته بودیم. به عبارت دیگر در پایان معاملات روز چهارشنبه (۲۴ شهریورماه ۱۴۰۰) میانگین قیمت فروش هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی های بانکی و مجاز سطح کشور با کاهش ۱۵۱ تومانی نسبت به روز سه شنبه، به رقم ۲۶۶۶۰ تومان رسید.

در نهایت در ایستگاه پایانی هفته، فراز و فرود دلار با افزایش همراه بود. به گونه ای که در ششمین و آخرین روز هفته (پنج شنبه ۲۵ شهریورماه ۱۴۰۰) در صرافی های بانکی و مجاز، میانگین قیمت فروش هر اسکناس دلار آمریکا به متقاضی دریافت ارز به رقم ۲۶۷۶۱ تومان رسید که نسبت به روز چهارشنبه، ۱۰۱ تومان افزایش نرخ داشت.

بنابراین در طول هفته ای که گذشت، روند شاخص ارزی به گونه ای بود که سه روز صعودی و سه روز دیگر نزولی به ثبت رسید و در مجموع، میانگین قیمت فروش هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی های بانکی و مجاز سطح کشور نسبت به شروع هفته، با کاهش ۲۶۰ تومانی همراه بود و عقب نشینی یک کاناله را در کارنامه هفتگی خود به ثبت رساند.