جنرال موتورز تولید خودرو در آمریکا را متوقف می‌کند

شرکت خودروسازی جنرال موتورز آمریکا اعلام کرد که به خاطر نبود قطعات الکترونیکی مجبور است تولید خودرو در اکثر خطوط تولیدش را برای یک تا دو هفته تعطیل کند.

به گزارش فارس، شرکت خودروسازی جنرال موتورز آمریکا اعلام کرد که به خاطر نبود قطعات الکترونیکی مجبور است تولید خودرو در اکثر خطوط تولیدش را برای یک تا دو هفته تعطیل کند.

 

جنرال موتورز و دیگر خودروسازان بزرگ امیدوار بودند تا الان مشکل نبود قطعات یدکی الکترونیکی در جهان حل می‌شد، اما افزایش مبتلایان به کرونا به خصوص در آسیای جنوب شرق که بخش قابل توجهی از تراشه‌های الکترونیکی مورد نظر خودروسازان در آنجا تولید می‌شود، شرایط را برای خودروسازان بدتر کرده است.

 

فقط قرار است طی هفته‌های آینده چند خط تولید معدود برای جنرال موتورز تولید داشته باشند که این خطوط هم تعدادی مدل شاسی بلند، وانت دو کابین و دو مدل اسپورت کامارو و کوروت را تولید خواهند کرد. از آن جهت جی ام تلاش کرده خطوط تولید خود را برای دیگر مدل‌ها تعطیل کند که اجازه ندهد کمبود قطعات الکترونیکی تولید این مدل‌ها را که پرفروش و پرطرفدار هستند را تحت تأثیر قرار دهند.

 

با این حال اما گفته می‌شود که میزان تولید آنها هم کاهش خواهد یافت. هم اکنون اکثر خودروسازان بین المللی با مشکل مشابهی روبرو هستند و صنعت خودروسازی با کمبود قطعات الکترونیکی و تراشه مواجهند.