حمایت بانک مهر ایران از کادر بهداشت و درمان

بانک مهر ایران با پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه و همچنین خرید تجهیزات پزشکی و قرار دادن آن در اختیار کادر بهداشت و درمان، سعی کرده از این قشر در شرایط سخت موجود حمایت کند.

به گزارش ایبنا، بانک مهر ایران با پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه و همچنین خرید تجهیزات پزشکی و قرار دادن آن در اختیار کادر بهداشت و درمان، سعی کرده از این قشر در شرایط سخت موجود حمایت کند.

این بانک که همواره پیشگام حوزه مسئولیت اجتماعی بوده، مبلغ ۳۰۰ میلیارد ریال را در ۲ فاز برای تهیه ۲۵هزار قلم تجهیزات پزشکی مورد نیاز پیشگیری، واکسیناسیون، درمان و کنترل بیماری کووید-۱۹ اختصاص داده است.

بر این اساس در فاز نخست مشارکت بانک مهر ایران در طرح شهید سلیمانی که به‌طور کامل اجرایی شده، این بانک با تخصیص ۱۳۰ میلیارد ریال، ۱۵هزار قلم تجهیزات پزشکی اعم از کپسول اکسیژن، مانومتر و ترالی، دستگاه ضدعفونی‌کننده محیط(UV)، تب‌سنج لیزری، و پالس اکسی‌متر خریداری و با هماهنگی وزارت بهداشت در اختیار ۶۳ دانشگاه علوم پزشکی و ۱۲۶۰ مرکز بهداشتی و پایگاه سلامت در سراسر کشور توزیع کرده است.

مشارکت در فاز دوم طرح شهید سلیمانی از سوی بانک مهر ایران با تخصیص ۱۷۰ میلیارد ریال از سوی این بانک برای خرید حدود ۱۰هزار قلم تجهیزات پزشکی شامل دستگاه اکسیژن‌ساز و متعلقات، تب‌سنج لیزری، پالس اکسی‌متر، ترالی اورژانس و بارکدخوان در حال انجام است تا در بین مراکز بهداشتی و پایگاه‌های سلامت منتخب در سراسر کشور توزیع شود.

بانک مهر ایران همچنین تسهیلات قرض‌الحسنه‌ای را نیز برای پرداخت به کادر بهداشت و درمان به ارزش ۲۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات در نظر گرفته که در حال پرداخت است. به‌علاوه بانک مهر ایران تا کنون ۱۰۳۴ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه نیز به دانشجویان دستیاری پزشکی پرداخت کرده است.