خرید بیمه آنلاین به روش سریع و آسان

عصر اینترنت درهای جدیدی به روی زندگی در قرن بیست‌ویکم باز کرده‌است. یکی از آنها، حذف حضور فیزیکی برای انجام کارهای روزمره مثل خرید است.

عصر اینترنت درهای جدیدی به روی زندگی در قرن بیست‌ویکم باز کرده‌است. یکی از آنها، حذف حضور فیزیکی برای انجام کارهای روزمره مثل خرید است.

 

عصر اینترنت درهای جدیدی به روی زندگی در قرن بیست‌ویکم باز کرده‌است. یکی از آنها، حذف حضور فیزیکی برای انجام کارهای روزمره مثل خرید است. ما می‌توانیم مواد غذایی را آنلاین بخریم. ماشین‌مان را به صورت آنلاین سفارش دهیم. در کنار همه اینها، می‌توانیم با استفاده از گزینه خرید بیمه‌ آنلاین، دردسر خرید بیمه به صورت حضوری را حذف کنیم.

 

بازار بیمه آنلاین هنوز در اول راه است. اما نمی‌توان منکر رشد روز افزون آن نه تنها در جهان بلکه در ایران شد. نسل جدید که عموما طرفدار سادگی و راحتی هستند؛ استقبال خوبی از این بازار کرده‌اند. ولی نسل‌های قدیمی‌تر ترجیح‌شان این است که خریدهای مهم مثل خرید بیمه را به صورت حضوری انجام دهند. چون به روند آنلاین هنوز اعتماد چندانی ندارند.

 

نکته اینجاست که فرق بین خرید بیمه آنلاین و خرید حضوری دقیقا در چه چیزی است؟ و کدام دسته از خریداران برنده این روند خرید هستند؟

 

کدام بهتر است؟

 

خرید بیمه آنلاین بسیار آسان است و در مقایسه با خرید حضوری وقت کمتری از متقاضی خرید بیمه می‌گیرد. برای انجام دادن این خرید کافی است به سایت مورد نظر برویم، بعد از پر کردن اطلاعات لازم برای خرید، هزینه لازم را بپردازیم و بیمه مورد نظرمان را بخریم.

 

شاید یکی از دلایل طرفداری از خرید بیمه به صورت حضوری این باشد که قرار دادن اطلاعات شخصی و حساس در فضای مجازی چندان عاقلانه نیست و نمی‌توان به این روند اعتماد کرد.

 

نکته اینجاست که با گرم شدن بازار خریدهای آنلاین، تمامی سایت‌های خدمات دهنده در ایران باید گواهی افتا (امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات) را از سازمان فناوری اطلاعات ایران بگیرند. برای به دست آوردن امنیت جهانی نیز پروتکل‌های مرسوم در این زمینه(SSL) را رعایت کنند. سایت‌های فروش بیمه آنلاین نیز از این قاعده مستثنا نیستند.

 

خرید بیمه به صورت آنلاین بسیار آسان است و روند پر کردن انواع فرم‌ها و گیر کردن در روند کاغذبازی اداری را ندارد. وقتی یک بار اطلاعات‌ و مدارک‌مان را وارد سیستم کنیم برای همیشه در سایت محفوظ باقی می‌ماند و می‌توانیم از آن برای خرید انواع بیمه استفاده کنیم. خرید حضوری این امتیاز را ندارد و با تغییر آیین‌نامه‌ها ممکن است هر بار برای خرید به مدارک متفاوت و بیشتری نیاز پیدا کنیم.

 

حس آزادی در انتخاب بیمه مد نظر ما شاید مهم‌ترین ویژگی خرید بیمه آنلاین باشد. در سایت‌هایی که خدمات فروش بیمه به صورت آنلاین ارائه می‌شود؛ متقاضی خرید می‌تواند با مطالعه شرایط انواع شرکت‌ها بیمه مدنظرش را با قیمت مناسب بخرد.

 

علاوه بر همه اینها، در روزهایی که سرعت زندگی بالا است نیاز داریم از وقت‌مان حداکثر استفاده را ببریم. مثلا می‌توانیم در حین پر کردن فرم‌ها و بارگذاری مدارک مربوط به خرید بیمه‌آنلاین، با تلفن‌مان صحبت کنیم، غذا را هم بزنیم یا یک وضعیت اضطراری را به راحتی مدیریت کنیم؛ بدون آنکه اشکالی در این روند پیش بیاید.

 

بیمه‌بازار در همکاری با اکثر شرکت‌های بیمه، شرایطی را فراهم کرده تا متقاضی‌های خرید بیمه با دست باز انتخاب کنند، از تخفیف‌های موجود در سایت بهره‌مند شوند و در آخر، اگر سوال یا مشکلی برایشان پیش آمد آن را به راحتی با پشتیبانی سایت در میان بگذارند.