سازمان ملی استاندارد:

خودروسازها تا شهریور برای تست تصادف مهلت دارند

رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: طبق آنچه که به خودروسازان ابلاغ شده تست تصادف برای تایید هر نوعی باید در نیمه اول امسال انجام شود.

رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: طبق آنچه که به خودروسازان ابلاغ شده تست تصادف برای تایید هر نوعی باید در نیمه اول امسال انجام شود.

مهدی اسلام‌پناه، رئیس سازمان ملی استاندارد اظهار کرد: انجام دوباره برخی تست‌ها از جمله مصوبات شورای عالی استاندارد ریاست جمهور بوده است؛ شورایی که بعد از ۲۰ سال برای اولین بار شکل گرفته و این نشان از توجه ریاست جمهوری دارد. تست تصادف را به سبک فناورانه و با علم روز در استانداردهای اجباری قلمداد کردیم و شرط ارتقای کیفیت خودرو می‌دانیم. خودروسازان متعهد به انجام اقداماتی شدند که تمام مسائل حوزه کیفیت خودرو را در بر خواهد گرفت.

۱۵ بند در نظر گرفته شده که هر کدام زمان انجام خود را دارد. درج QR کد برای رهگیری یکی از این استانداردها بود که در تولیدات جدید در دستور کار خواهد بود. در تست تصادف ابلاغ کردیم که برای تایید هر نوعی باید انجام شود و پیش بینی شده که در نیمه اول امسال این تست تصادف انجام شود، نظر مثبت وزیر صمت را هم دریافت کرده‌ایم.

۲۴ اسفند سال قبل سازمان استاندارد اعلام کرد که تمام خودروهای داخلی باید دوباره تست‌های دوره‌ای از جمله تست تصادف را داشته باشند. در این نامه ذکر شده است که تمام خودروهای داخلی با تیراژ بیش از ۵ هزار واحد تست‌های دوره‌ای را بگذراند که در این بین تست برخورد از روبه رو و برخورد جانبی هم ذکر شده است.