غلامرضا مرحبا، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس:

دستگاه‌های کارتخوانی که خارج از کشور تراکنش انجام می‌دهند مسدود می شوند

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: همچنین بسیاری از کارت‌های بانکی که هویت صاحبان آنها مجهول بوده و اطلاعات کافی و کاملی از صاحبان آنها نداشتند و تراکنش آنها از خارج کشور انجام می‌شد را مسدود کردند.

به گزارش ایبنا، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در حال حاضر دستگاه‌های کارتخوانی که خارج از کشور تراکنش انجام می‌دهند و بستر اینترنتی آنها و شماره تماس از خارج از کشور است،‌ ردیابی و غیرفعال می‌شوند.

غلامرضا مرحبا، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار کرد: اخیرا بانک‌ها چند هزار دستگاه کارتخوانی که خارج از کشور فعال بودند یا به دستگاه‌های مالیاتی متصل نبودند و نظارتی بر کارکرد آنها نبوده، غیرفعال و مسدود کردند. همچنین بسیاری از کارت‌های بانکی که هویت صاحبان آنها مجهول بوده و اطلاعات کافی و کاملی از صاحبان آنها نداشتند و تراکنش آنها از خارج کشور انجام می‌شد را مسدود کردند. در گذشته برای خروج کارتخوان از کشور منعی وجود نداشت و افراد با چمدان اقدام به خروج آن می‌کردند.

وی افزود: در حال حاضر دستگاه‌های کارتخوانی که خارج از کشور تراکنش انجام می‌دهند و بستر اینترنتی آنها و شماره تماس از خارج از کشور است،‌ ردیابی و غیرفعال می‌شوند. فعالیت‌های زیرزمینی در هر صنفی ممکن است وجود داشته باشد و سایت‌های قمار یا مجموعه‌های پولشویی بخشی از انتقال پول را ممکن است از طریق صرافی‌های غیرمجاز انجام دهند اما با صرافی‌های غیرمجاز برخورد قانونی انجام می‌شود.