رئیسی: برنامه دولت سیزدهم به زودی در اختیار همه قرار خواهد گرفت / نسبت به سفره مردم همه مسئولیت دارند / حتما نظام بانکی را اصلاح می کنیم / شاخص‌های اقتصادی حتما نیازمند اصلاح است / دولت حتما به ظرفیت بانوان توجه می کند

رئیس جمهوری گفت: برنامه تحولی مفصل دولت سیزدهم‌ تا چند روز آینده در اختیار همه قرار خواهد گرفت. در مرحله اول پیشنویس است و بعد از اخذ نظرات کارشناسی عمومی و نهایی می شود.

به گزارش ایسنا، برنامه تحولی مفصل دولت سیزدهم‌ تا چند روز آینده در اختیار همه قرار خواهد گرفت.

سیدابراهیم  رئیسی در آغاز دومین جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم گفت: برنامه دولت سیزدهم با سی مسئله کشور مشخص است؛ برای این کار برنامه ریزی و زمان بندی شده است.

وی ادامه داد: برنامه تحولی مفصل دولت سیزدهم‌ تا چند روز آینده در اختیار همه قرار خواهد گرفت. در مرحله اول پیشنویس است و بعد از اخذ نظرات کارشناسی عمومی و نهایی می شود. مانند سند تحولی است که در قوه قضاییه داشتیم اما گسترده تر از آن.

رئیسی گفت: این جمع هماهنگی لازم دارد. نسبت به سفره مردم همه مسئولیت دارند. بنده و قوای دیگر مسئول هستند. در تیم اقتصادی دولت هماهنگی را در کنار کار اقتصادی ایجاد کردیم که ناهماهنگی و چندآهنگی که در تیم های اقتصادی است، صورت نگیرد.

وی در ارتباط با موضوع بانک ها گفت: موضوع بانک ها مسئله محوری است. با همکاری مجلس محترم و کمیسیون اقتصادی با همراهی تیم اقتصادی و بانک مرکزی به نتیجه ای می رسیم و به اقدام و عمل می رسانیم. حتما نظام بانکی را اصلاح می کنیم. بانک مرکزی از حالت توصیه کننده باید خارج شود و پیگیری جدی در نظارت داشته باشد. این از ضرورت هاست که پیگیری می کنیم.

وی گفت: می دانید در صندوق های بازنشستگی چه خبر است. از جمله موضوعات بزرگی است که هم برنامه و هم اقدام و اجرایش همراهی دولت و مجلس و صاحب نظران را می طلبد و ما مورد استفاده قرار می دهیم.

رئیسی گفت: شاخص‌های اقتصادی حتما نیازمند اصلاح است. بعد از اصلاح و راستی آزمایی می تواند مورد استفاده دولت، مجلس و مراکز پژوهشی قرار بگیرد.

وی در ارتباط با عدم حضور بانوان در کابینه گفت: دولت حتما به ظرفیت بانوان توجه کرده و می کند. بانوان که نقش آفرینی آن ها در دولت می تواند کار ساز باشد امری است که از آن غفلت نمی کنیم و خلاصه به کابینه و دولت نمی شود ، در جای جای کشور از ظرفیت فرهیختگی، علمی و اثرگذاری بانوان استفاده می شود.