جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا:

رئیس جمهور آمریکا خواستار کاهش هزینه‌های دارو‌های تجویزی شد / بایدن: باید قوانین نظام سلامت را تغییر دهیم

رییس جمهور آمریکا گفت: ما باید قوانین نظام سلامت را تغییر دهیم تا بتوانیم در آن اختیار تغییر داشته باشیم. چرا ما باید دو تا سه برابر هزینه‌های معمول یک کشور را برای یک داروی مشابه در داخل آمریکا پرداخت کنیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان،جو بایدن، رییس جمهور آمریکا در جلسه خود با اعضای کنگره ضمن ارائه درخواست بازنگری در قوانین بهداشتی و درمانی این کشور خواستار اقداماتی در جهت کاهش هزینه‌های دارو‌های تجویزی شد.

 

بر این اساس، بایدن در این جلسه با نمایندگانی از کنگره گفت: در حال حاضر مردم آمریکا باید میان تهیه وعده‌های غذایی روزانه خود و یا پرداخت هزینه دارو و درمان یکی را انتخاب کنند.

 

جو بایدن از قانونگذاران خواست تا به نظام بیمه اجتماعی آمریکا موسوم به مدیکر اجازه دهند تا در مورد قیمت دارو و خدمات درمانی اعمال نظر کنند. مقامات آمریکایی معتقدند در صورت اعمال قدرت دولت آمریکا در این زمینه هزینه درمانی میلیون‌ها آمریکایی به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد.

 

نظام بیمه اجتماعی آمریکا یا همان مدیکر در حال حاضر تنها می‌تواند در زمینه نحوه مراقبت‌های بهداشتی و درمانی اعمال نظر کند، ولی در مورد هزینه‌های دارو و خدمات درمانی هیچ اختیاری ندارد.

 

جو بایدن در این باره گفت: ما باید قوانین نظام سلامت را تغییر دهیم تا بتوانیم در آن اختیار تغییر داشته باشیم. چرا ما باید دو تا سه برابر هزینه‌های معمول یک کشور را برای یک داروی مشابه در داخل آمریکا پرداخت کنیم.

 

برای جلوگیری از افزایش قیمت دارو بایدن می‌خواهد شرکت های دارویی را مجبور به پرداخت جریمه در صورت افزایش قیمت کند. این درخواست رییس جمهور آمریکا با واکنش و محکومیت سریع شرکت‌های بزرگ داروسازی در این کشور مواجه شد.

 

استیو اوبل، رییس و مدیر اجرایی یکی از شرکت‌های بزرگ دارویی در آمریکا در این باره گفت: این درخواست رییس جمهور می‌تواند دسترسی به دارو‌های مهم و حیاتی را تضعیف کند و در نظام بیمه‌ای اختلال ایجاد کند.

 

گزارش‌های رسمی کاخ سفید نشان می‌دهد هر آمریکایی در حال حاضر به طور متوسط دو تا سه برابر مردم سایر کشور‌های جهان برای دارو‌های تجویزی هزینه می‌کند و از هر ۴ آمریکایی ۱ نفر برای تامین هزینه دارو‌های تجویزی خود با مشکلات اقتصادی جدی مواجه است.