روسیه: عجله‌ای برای پذیرش دولت طالبان نیست

با گذشت چها روز از آغاز به کار دولت موقت طالبان در افغانستان، وزیر خارجه روسیه می‌گوید عجله‌ای برای پذیرش این دولت ندارند.
به گزارش فارس، وزیر خارجه روسیه با اشاره به اینکه مسکو هنوز برنامه‌ای برای پذیرش طالبان به‌عنوان دولت رسمی افغانستان ندارد، گفت روسیه مسئول بحران‌های ناشی از اقدامات غرب در این کشور نیست.

با گذشت چها روز از آغاز به کار دولت موقت طالبان در افغانستان، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه می‌گوید عجله‌ای برای پذیرش این دولت ندارند.

 

لاوروف امروز (چهارشنبه ۲۴ شهریورماه) گفت: «ما هیچ قید و شرطی برای طالبان اعمال نمی‌کنیم و هیچکس برای به رسمیت شناختن دولت این جنبش عجله‌ای ندارد. آنچه برای ما اهمیت دارد، امنیت مرزهای متحدانمان در آسیای مرکزی است».

 

به نوشته رسانه‌های روسی، وی با بیان اینکه مسکو نحوه عمل‌کردن طالبان به وعده‌هایش را زیر نظر خواهد داشت، توضیح داد: «روسیه مسئول بحران‌های احتمالی مهاجرت ناشی از اقدامات غرب در افغانستان نخواهد بود».

 

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه درباره تعاملات این کشور با غرب اظهار داشت: «ناتو با لج‌بازی از گفت‌وگو با روسیه از طریق ارتش خودداری می‌کند در حالی که مسکو آماده گفت‌وگو است، البته به شرطی که این گفت‌وگوها به صورت حرفه‌ای و نه با لحنی تهدیدآمیز باشد».

 

لاوروف با بیان اینکه شک ندارد تلاش‌ها علیه خط لوله انتقال گاز موسوم به «نورد استریم ۲» ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: «مسکو منتظر پاسخ واشنگتن در مورد دخالت در امور روسیه است».