رگبار باران همراه با باد موقتی شدید در شمال غرب و نقاطی از جنوب

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز و فردا (23 مردادماه) رگبار باران همراه با باد شدید موقتی همچنان در شمال غرب، مناطقی از جنوب کشور و ارتفاعات البرز مرکزی ادامه دارد.

به گزارش ایرنا، کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز و فردا رگبار باران همراه با باد شدید موقتی همچنان در شمال غرب، مناطقی از جنوب کشور و ارتفاعات البرز مرکزی ادامه دارد.

«فریبا گودرزی» روز جمعه درباره تازه‌ترین وضعیت جوی کشور افزود: امروز در استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، اردبیل، کردستان، زنجان، ارتفاعات استان‌های البرز، قزوین و تهران، همچنین مناطقی از استان‌های هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان، کرمان و فارس در ساعت‌ بعدازظهر و اوایل شب، گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی رخ می‌دهد.

به گفته گودرزی روز شنبه به جز شمال‌غرب و ارتفاعات البرز مرکزی و استان‌های سیستان و بلوستان، هرمزگان و فارس در بیشتر مناطق کشور آسمان صاف همراه با وزش باد پیش‌بینی شده است.

رفیعی ادامه داد: روزهای یکشنبه و دوشنبه، شمال آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی، اردبیل و استان‌های ساحلی خزر، مازندران، گیلان، سمنان و ارتفاعات شرقی تهران رگبار پراکنده را خواهند داشت و در سایر مناطق کشور آسمان صاف و آفتابی خواهد بود.

وی افزود: پدیده دیگری که برای امروز پیش بینی می شود افزایش نسبی دما در جنوب‌ غرب و جنوب کشور است.

به گفته گودرزی از ابتدای هفته آینده در بیشتر مناطق کشور کاهش نسبی دما رخ می‌دهد که این کاهش نسبی دما در شمال‌شرق و سواحل دریای خزر طی روزهای یکشنبه تا سه‌شنبه هفته آینده بین ۴ تا ۶ درجه خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی توضیح داد: در چهار روز آینده در مناطقی از شمال‌شرق و شرق کشور به ویژه در منطقه زابل وزش باد شدید رخ می‌دهد که گاهی سبب خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا می‌شود. همچنین در ساعت‌ بعدازظهر روزهای یکشنبه و دوشنبه در جنوب‌غرب کشور به علت وزش بادهای شدید در برخی از نقاط احتمال تشکیل گردوخاک وجود دارد.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: آسمان تهران امروز در اواخر وقت ابری همراه با وزش باد شدید است. همچنین حداکثر دمای امروز تهران ۳۸ درجه و حداقل دما ۲۹ درجه بالای صفر است.