صندوق بیمه حوادث طبیعی تشکیل می‌شود

رئیس کل بیمه مرکزی در بیست و هشتمین همایش ملی بیمه و توسعه گفت: صندوق بیمه حوادث طبیعی به زودی راه‌اندازی می‌شود.

غلامرضا سلیمانی امروز به مناسبت روز ملی صنعت بیمه در بیست و هشتمین همایش ملی بیمه و توسعه که در مرکز همایش دانشگاه الزهرا برگزار شد، بیان کرد:‌ یکی از چالش‌های صنعت بیمه رشد اندک تولید ناخالص داخلی در کشور از یک‌سو و تحریم‌های خارجی از سوی دیگر است.

وی گفت: برخی از شرکت‌های اتکایی بیمه‌ای از آلمان و سوئیس که قبلاً در ایران بودند، به بهانه تحریم بیرون رفتند و خیال می‌کردند صنعت بیمه ما شکست می‌خورد، اما این صنعت همچنان پابرجا ماند.

رئیس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه در کشور ترکیه صندوق بیمه حوادث طبیعی ۵ میلیارد دلار سرمایه دارد، گفت: ما صندوق بیمه حوادث طبیعی را تازه می‌ خواهیم اساسنامه آن را در سال جاری تدوین کنیم و هنوز راه نیفتاده و امیدواریم به زودی این صندوق تشکیل شود.

سلیمانی با بیان اینکه هنوز فاصله زیادی در نوآوری فناوری اطلاعات در صنعت بیمه داریم، گفت: بیمه مرکزی وارد بیمه‌گری نمی‌شود و فقط نظارت می‌کند و یکی از دلایل کاهش ضریب نفوذ بیمه در کشور، کاهش بیمه‌های زندگی است.

به گفته وی، اوراق بیمه‌ای به زودی در بازار سرمایه قابل معامله می‌شود و یکی از برنامه‌های ما بهادار کردن اوراق بیمه‌ای است، زیرا بیمه‌های خرد زندگی و پول‌های ماهانه ۳۰ تا ۵۰ هزار تومان می‌تواند در صندوق بیمه زندگی سرمایه‌ای تشکیل دهد که به کمک بازنشستگی افراد بیاید و صندوق‌های بیمه زندگی کمتر از صندوق‌های بازنشستگی نیستند.

رئیس کل بیمه مرکزی همچنین گفت: شبکه فروش صنعت بیمه باید رشد کند و ما محصولات بیمه سایبری داشته باشیم، به گونه‌ای که در سراسر کشور بدون حضور فیزیکی، شبکه‌های بیمه برای بیمه زندگی و درمان ایجاد کنیم.