ظریف با وزیر خارجه ژاپن دیدار کرد

وزیر امور خارجه ژاپن که به دعوت محمدجواد ظریف وارد تهران شده، پیش از ظهر امروز (یکشنبه) ۳۱ مرداد ماه در محل وزارت امور خارجه با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش فارس، «موته گی توشیمیتسو» وزیر امور خارجه ژاپن که شنبه شب به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات کشورمان و به دعوت محمدجواد ظریف وارد تهران شده، پیش از ظهر امروز (یکشنبه) ۳۱ مرداد ماه در محل وزارت امور خارجه با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

 

سفارت ژاپن در جمهوری اسلامی ایران شنبه شنبه با اشاره به ورود وزیر خارجه ژاپن به تهران اعلام کرد: از فردا (۳۱ مرداد) جناب آقای موته‌گی وزیر امور خارجه ژاپن با مقامات ایرانی ملاقات خواهند کرد و در خصوص روابط دوجانبه، مسائل خاورمیانه و موارد دیگر به گفت‌وگو خواهند پرداخت.

 

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه پیش از این اعلام کرده بود: موته گی توشیمیتسو وزیر امور خارجه ژاپن به دعوت محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران  از تاریخ یکشنبه ۳۱ مرداد ماه جاری  سفر دو روزه‌ای را به جمهوری اسلامی ایران خواهد داشت.

 

وی یادآور شد: این سفر که در آستانه تشکیل دولت سیزدهم از اهمیت بالایی برخوردار است، در پاسخ به سفر سال ۱۳۹۸ دکتر ظریف به توکیو انجام می‌شود.

 

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد:روابط ایران و ژاپن به عنوان دو قدرت مهم در غرب و شرق آسیا همواره مهم بوده و دو کشور در ۹۰ سال روابط دیپلماتیک، بر اساس منافع مشترک، از روابط دوستانه برخوردار بود‌ه‌اند و در حال حاضر نیز رایزنی ها در مورد مسائل دو و چندجانبه در بالاترین سطوح بین دو کشور برقرار است.

 

خطیب‌زاده خاطرنشان کرد: وزیر امور خارجه ژاپن در این سفر علاوه بر همتای ایرانی، با دیگر مقامات ارشد کشورمان نیز دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

 

وزیر امور خارجه ژاپن در آستانه این سفر اظهار داشته بود: ژاپن در موقعیتی است که با بهره گیری از دوستی دیرینه و سنتی خود با ایران می‌تواند با صراحت با این کشور تبادل نظر کند.