فرصت ده روزه AFC به تیم‌های ایرانی حذف شده از لیگ قهرمانان آسیا

باشگاه گل گهر با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که AFC به باشگاه‌های ایرانی برای دفاع از خود ۱۰ روز مهلت داده است و این احتمال وجود دارد که این ۳ تیم به لیگ قهرمانان آسیا بازگردند.

کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) طی نامه‌ای رسمی اعلام کرد تیم‌های ایرانی استقلال، پرسپولیس و گل گهر از لیگ قهرمانان آسیا حذف شده اند.

بر اساس اعلام صفحه توئیتر کنفدراسیون فوتبال آسیا، تیم‌های استقلال تهران، پرسپولیس و گل گهر سیرجان از کشورمان صلاحیت حضور در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۲۲ را ندارند.

در بیانیه AFC آمده است: کمیته مستقل کنترل کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم به لغو مجوز حضور سه باشگاه پرسپولیس، استقلال و گل‌گهر سیرجان (هر سه باشگاه از ایران) به دلیل نداشتن مجوز حرفه‌ای مطابق بند‌های ۱۴.۴ و ۱۴.۵ اساسنامه را گرفته است.

حالا باشگاه گل گهر با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که AFC به باشگاه‌های ایرانی برای دفاع از خود ۱۰ روز مهلت داده است و این احتمال وجود دارد که این ۳ تیم به لیگ قهرمانان آسیا بازگردند.

همچنین یحیی گل محمدی، سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس نیز در این باره اعلام کرد: ۱۰ روز وقت داده‌اند برای اعتراض در کمیته استیناف اما بعید می‌دانم این رای تغییر کند. در این ۱۰ روز امیدوار باشیم که رای عوض شود اما اگر این اتفاق رخ ندهد، انگیزه زیادی از بازیکنان و فوتبال ایران که تلاش می‌کنند قهرمان شوند و مراحل بالاتر را طی کنند، کم می‌شود.