پیروز حناچی، شهردار تهران:

فضاهای باز تهران در اختیار عزاداران محرم قرار می‌ گیرد

شهردار تهران گفت: با توجه به لزوم برگزاری عزاداری هیات ها در شرایط کرونایی در فضاهای باز، همه فضاهای باز شهر را در اختیار عزاداران امام حسین (ع) قرار دادایم و امیدواریم که همه این اقدامات مورد رضایت خداوند قرار گیرد. 

به گزارش ایسنا، پیروز حناچی، شهردار تهران در آیین بازدید از نوزدهمین رویداد فرهنگی عطر سیب و مراسم اهتزاز پرچم عزای ابا عبدالله الحسین(ع) – شنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۰- گفت: هر سال با طلیعه ماه محرم و حتی پیش از آن از  در روز عرفه، صدای کاروانی به گوش می رسد که از مکه به سمت کربلا حرکت می کند و کلام و خاطراتش منزل به منزل ثبت شده و سینه به سینه به یادگار به ما رسیده و فرمایشات و مرام و راه ترسیم شده ایشان برای همه مسلمانان نقشه راه خواهد بود.

وی با اشاره به این جمله امام حسین که اگر کسی دین نداشته باشد و به معاد هم اعتقادی نداشته باشد می تواند آزادگی را سرلوحه کار خود قرار دهد، افزود: آزادگی می تواند منجر به عاقبت به خیری شود. همانطور که در انقلاب اسلامی نیز افرادی بودند که سابقه چندان مثبتی در گذشته شان نداشتند اما با آزادگی و آزاد مردی در مسیر درست قرار گرفتند و در مسیر درست قرار گرفتند.

حناچی ادامه داد: با توجه به لزوم برگزاری عزاداری هیات ها در شرایط کرونایی در فضاهای باز، همه فضاهای باز شهر را در اختیار عزاداران امام حسین (ع) قرار دادایم و امیدواریم که همه این اقدامات مورد رضایت خداوند قرار گیرد.