قیمت دلار از ۲۶ هزار و ۵۰۰ تومان فراتر رفت / عبور یورو از مرز ۳۱ هزار تومان

قیمت دلار آمریکا در جریان معاملات نیمروز چهارشنبه بازار آزاد تهران از ۲۶ هزار و ۵۰۰ تومان نیز فراتر رفت و رکورد ۹ ماه پیش خود را بار دیگر تکرار کرد.

به گزارش یورونیوز، قیمت دلار آمریکا در جریان معاملات نیمروز چهارشنبه بازار آزاد تهران از ۲۶ هزار و ۵۰۰ تومان نیز فراتر رفت و رکورد ۹ ماه پیش خود را بار دیگر تکرار کرد.

بانک مرکزی ایران با آغاز داد و ستدهای روز چهارشنبه، نرخ رسمی عرضه دلار آمریکا را برای چهارمین روز کاری متوالی افزایش داد. با افرایش ۱۲۳ تومانی صبح چهارشنبه، نرخ فروش دلار توسط صرافی‌های تحت نظارت بانک مرکزی ایران به ۲۵ هزار و ۷۸۰ تومان رسید.

در واکنش به این افزایش قیمت، نرخ فروش دلار در بازار آزاد تهران تا پیش از ظهر چهارشنبه تا ۲۶ هزار و ۵۵۰ تومان افزایش یافت. این در شرایطی بود که از اواسط نوامبر تاکنون یعنی طی نزدیک به ۹ ماه پیش قیمت دلار در معاملات روزانه بازار آزاد تهران به ۲۶ هزار و ۵۰۰ تومان نرسیده بود.

 

همزمان نرخ هر یورو در معاملات بازار آزاد تهران از مرز ۳۱ هزار تومان گذشت و فاصله خود را با نرخ رسمی روز چهارشنبه به ۷۹۰ تومان رساند.

 

با وجود نوسان محدود قیمت جهانی اونسِ طلا در نزدیکی نرخ هزار و ۷۳۰ دلار، رشد قیمت دلار در بازار داخلی ایران موجب شد تا در مبادلات روز چهارشنبه بازار طلای تهران قیمت هر قطعه تمام سکه طلا با ۱۲۶ هزار تومان افزایش نسبت به روز دوشنبه به ۱۱ میلیون و ۵۳۷ هزار تومان برسد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز یک میلیون و ۱۰۵ هزار تومان خرید و فروش شد که سیزده هزار و ۶۰۰ هزار تومان بالاتر از روز گذشته بود.

روند صعودی شاخص بورس تهران نیز روز چهارشنبه و همزمان با ادامه افزایش نرخ ارز در بازار ایران حفظ شد؛ به طوری که شاخص کل بازار سهام نزدیک به ۲۸ هزار واحد(۱.۹۲ درصد) بالا رفت و از ۲۰ هزار واحد(۱.۴۴ درصد) افزایش یافت و با ثبت عدد یک میلیون و ۴۸۱ هزار و ۷۵۸ واحدی به بالاترین سطح از هفته سوم آذرماه گذشته تاکنون رسید.