قیمت نفت به ۶۴ دلار و ۹ سنت در هر بشکه رسید

بهای معاملات نفت برنت ۳۲ سنت معادل ۰.۵ درصد افزایش، به ۶۶ دلار و ۷۷ سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت روز پنج شنبه با ۲.۶ درصد کاهش بسته شده بود و به پایینترین رکورد خود از ماه مه سقوط کرده بود.

به گزارش ایسنا، بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت برای تحویل در سپتامبر که روز جمعه ( ۲۹ مردادماه) منقضی می شود، ۴۰ سنت معادل ۰.۶ درصد افزایش یافت و به ۶۴ دلار و ۹ سنت در هر بشکه رسید. شاخص نفت آمریکا روز پنج شنبه با ۲.۷ درصد کاهش بسته شده بود. بهای معاملات اکتبر این شاخص با ۳۹ سنت معادل ۰.۶ درصد افزایش، به ۶۳ دلار و ۸۹ سنت در هر بشکه رسید.

بهای معاملات نفت برنت ۳۲ سنت معادل ۰.۵ درصد افزایش، به ۶۶ دلار و ۷۷ سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت روز پنج شنبه با ۲.۶ درصد کاهش بسته شده بود و به پایینترین رکورد خود از ماه مه سقوط کرده بود.

مارگارت یانگ، استراتژیست بازار دیلی فارکس در این باره گفت: شیوع کرونای دلتا در آسیا احتمالا به تقاضا برای نفت خام آسیب می زند و ممکن است دورنمای قیمت نفت را تیره کند. نگرانیهای فزاینده نسبت به رشد اقتصاد جهانی بر بازار نفت سنگینی می کند. ژاپن قرنطینه اضطراری را تمدید کرده و آمار رسمی در کشورهایی مانند کره جنوبی، مالزی، فیلیپین، ویتنام و تایلند که صنایعشان به نفت نیاز دارند و از شیوع کرونای دلتا آسیب خواهند دید، افزایش پیدا کرده است.

چین با سیاست صفر کردن ویروس کرونا، محدودیتهای جدیدی را وضع کرده که روی کشتیرانی و زنجیره تامین جهانی اثر گذاشته و آمریکا و چین متقابلا محدودیتهای ظرفیت پرواز را وضع کرده اند. در این بین شیوع کرونای دلتا در استرالیا و نیوزیلند هم باعث وضع قرنطینه های سخت گیرانه شده است.

نزدیک شدن به پایان فصل اوج تقاضا برای بنزین در آمریکا و پایان تعطیلات تابستانی در اروپا و آمریکا هم تقاضا برای نفت را ضعیفتر خواهد کرد. آمار فدرال نشان داد ذخایر بنزین آمریکا هفته گذشته رشد غیرمنتظره ای داشت و به نگرانیها نسبت به ضعف تقاضا در ماههای آینده افزود.

بر اساس گزارش رویترز، بازار نفت در نیمه اول سال ۲۰۲۱ روند صعودی داشت اما از ژوییه حدود ۱۵ درصد نزول کرده که تحت تاثیر موج اخیر شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان و محدود شدن سفرهای جهانی و به خطر افتادن فعالیت اقتصادی بوده است.