لیونل مسی بعد از ۱۸ سال از بارسلونا رفت

لیونل مسی که تنها بازیکن تاریخ فوتبال با شش عنوان بهترین بازیکن سال جهان است، بعد از حدود ۱۸ سال حضور از باشگاه بارسلونا جدا شد.

بعد از ماه ها کش و قوس و بیم و امید برای هواداران باشگاه بارسلونا ، تکلیف لیونل مسی مشخص و این فوق ستاره آرژانتینی بعد از حدود ۱۸ سال حضور از این تیم جدا شد و باید منتظر ماند و دید مقصد بعدی وی چه باشگاهی است . برخی رسانه ها از تمایل شدید ، منچسترسیتی به وی خبر داده اند.

سایت رسمی باشگاه بارسلونا اعلام کرد: با وجود اینکه باشگاه و لیونل مسی به توافق رسیده‌اند و قصد روشن دو طرف برای امضای قرارداد جدید وجود دارد اما به دلیل موانع مالی و ساختاری (مقررات لیگ اسپانیا) نمی‌تواند اتفاق بیفتد. بنابراین مسی نباید در بارسلونا بماند. هر دو طرف عمیقا متأسف اند خواسته‌های بازیکن و باشگاه برآورده نمی‌شود.

بارسلونا از صمیم قلب از بازیکنی که در بزرگ سازی باشگاه نقش داشته ، قدردانی و برای وی در زندگی شخصی و حرفه‌ای آرزوی موفقیت می‌کند.

براساس این گزارش، مسی که از فصل ۲۰۰۳ اولین بازی رسمی در ترکیب اصلی بارسلونا را با ۱۶ سال و ۱۴۵ روز در دیداری دوستانه برابر پورتو انجام داد، تنها بازیکن تاریخ فوتبال است که شش بار فاتح عنوان بهترین بازیکن سال فوتبال جهان و شش بار برندهٔ جوایز توپ طلا و کفش طلای اروپا شده‌ و بسیاری از صاحب‌نظران ، وی را بهترین بازیکن تاریخ فوتبال می‌دانند .

مسی از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۰ پردرآمدترین بازیکن جهان بود .