معرفی ۷ فیلم منتخب کن در جشنواره «دوویل» فرانسه

جشنواره فیلم های آمریکایی «ددویل» در کشور فرانسه در بخشی ویژه شش فیلم منتخب جشنواره کن از جمله «قهرمان» به کارگردانی اصغر فرهادی را به نمایش خواهد گذاشت.
به گزارش ایسنا، جشنواره فیلم های آمریکایی «ددویل» در کشور فرانسه در بخشی ویژه شش فیلم منتخب جشنواره کن از جمله «قهرمان» به کارگردانی اصغر فرهادی را به نمایش خواهد گذاشت.

چهل و هفتمین جشنواره فیلم های آمریکایی «دوویل» در کشور فرانسه امسال در بخش ویژه ای با عنوان «ساعت کن» شش فیلم برگزیده از هفتاد و چهارمین جشنواره فیلم «کن» که شامل «مرداب» به کارگردانی «تام مک کارتی»، «بدترین آدم دنیا» ساخته «یواخیم تریه»، «شگاف» از «کاترین کورزینی»، «کوپه شماره ۶» به کارگردانی «یوهو کاسمانن»، «جین و شارلوت» ساخته «شارلوت گینزبورگ» و «جان دف کندی: آنسوی آینه» از «الیور استون» را به همراه «قهرمان» از اصغر فرهادی به نمایش خواهد گذاشت.

 

ساخته جدید و فارسی‌زبان فرهادی که با حضور امیر جدیدی، محسن تنابنده، فرشته صدرعرفایی و سارینا فرهادی در کنار جمعی از بازیگران بومی در شهر شیراز مقابل دوربین رفته در نخستین نمایش جهانی خود در بخش رقابتی اصلی جشنواره فیلم «کن» رونمایی شد و در نهایت جایزه بزرگ هیات داوران را از این رویداد سینمایی دریافت کرد.

«قهرمان» اخیرا به جشنواره‌های سارایوو در بوسنی و هرزگوین، ملبورن استرالیا، افق‌های نو در کشور لهستان و جشنواره تورنتو کانادا نیز دعوت شده است.

 

چهل و هفتمین جشنواره فیلم های آمریکایی «دوویل» از تاریخ ۳ تا ۱۲ سپتامبر (۱۲ تا ۲۱ شهریور) در فرانسه برگزار می شود.