ممنوعیت ورود به سواحل کیش به منظور کاهش زنجیره ابتلا به کرونا

بر اساس دستور دادستان عمومی و انقلاب جزیره ورود به سواحل کیش به منظور کاهش زنجیره ابتلا و همه گیری ویروس کرونا ممنوع شد.

به گزارش ایرنا، ورود به سواحل کیش بر اساس دستور دادستان عمومی و انقلاب جزیره به منظور کاهش زنجیره ابتلا و همه گیری ویروس کرونا ممنوع شد.

در نامه محمد عباسی دادستان عمومی و انقلاب کیش به سرهنگ علی اصغر جمالی فرمانده انتظامی ویژه این جزیره که روز سه شنبه در اختیار رسانه ها قرار گرفته آمده است:

نظر به وضعیت حاد حاکم بر جزیره کیش که به لحاظ عدم رعایت پروتکل های بهداشتی موجب افزایش تعداد مبتلایان بیماری محنوس کرونا و مرگ و میر ناشی از این بیماری و از سویی باعث فشار مضاعف بر کادر درمان شده است، لذا دستور فرمایید تمامی نیروها با تمامی ظرفیت و توان بر رعایت و اجرای مصوبات کمیته امنیتی و انتظامی شورای سلامت کیش نظارت کرده و با متخلفین برخورد لازم صورت بگیرد.

ضمنا به منظور جلوگیری از امکان تجمع افراد نسبت به انسداد و بستن سواحل شلوغ و پر تردد از جمله سیمرغ، نیلوفر، کیبل اسکی، اسکله تفریحی، کلبه هور و کشتی یونانی با همکاری شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش برای مدت ۲ هفته اقدامات لازم ممانعت ورود افراد به این سواحل انجام و نتیجه اقدامات گزارش شود.

کیش از مرداد امسال متلاطم ترین وضعیت خود از نظر روند ابتلا و فوتی ها را تجربه می کند به طوریکه در ۱۹ روز گذشته از این ماه آمار فوتی ها از ۲۳ نفر ابتدای شیوع همه گیری اکنون به ۴۱ نفر رسیده است و روز گذشته با ثبت سه فوتی رکورد تازه ای از این آمار در جزیره بر جا گذاشته شد.

با توجه وضعیت قرمز کرونایی و افزایش شمار فوتی ها ، اعمال محدودیت های شدید در این جزیره از روز یکشنبه ۱۷ مرداد آغاز شد که شامل تعطیلی سه روزه تمامی گروه های شغلی ۲، سه و چهار، ممنوعیت یک هفته ای تردد خودروهای شخصی از ساعات ۲۳ تا چهار بامداد و دور کاری هفت روزه ۷۰ درصدی کارکنان ادارات، ارگان ها و شرکت ها است.

همچنین براساس مصوبه ستاد مقابله با کرونا در کیش ادارات، شرکت‌ها و ارگان‌های مختلف براساس آیین نامه شهرهای قرمز ستاد ملی کرونا مکلف به اجرای دورکاری ۷۰ درصد از نیروهای خود هستند.

ممنوعیت تردد شناورهای مسافر بری از مبادی ورودی به جزیره کیش، فعالیت بیرون بر مراکز پذیرایی شامل رستوران ها و کافی شاپ ها به مدت یک هفته از دیگر مصوبات کمیته امنیتی و انتظامی ستاد مبارزه با کرونای جزیره بوده که اجرای آن از روز یکشنبه آغاز شده است.

از ابتدای شیوع پاندمی کرونا تا ساعت ۲۴ دوشنبه ۱۸ مرداد در این جزیره هفت هزار و ۲۴۸ بیمار مبتلا به ویروس کرونا (کووید ۱۹ و نوع جهش یافته انگلیسی) شناسایی شده است که ابتلای ۷۲ نفرآنان در روز گذشته تایید شد.

اکنون ۵۶ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان کیش بستری هستند که چهار تن در روز گذشته بستری شده اند.

جزیره کیش با ۹۲ کیلومتر مربع مساحت و ۴۲ هزار نفر جمعیت از توابع شهرستان بندر لنگه استان هرمزگان بوده در آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده است.