ناتو هم در قبال حمله به نفتکش اسرائیلی موضع گرفت

سخنگوی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی "ناتو" روز سه شنبه بدون اشاره به اقدامات مخرب و بی ثبات کننده اعضای این نهاد نظامی در نقاط مختلف جهان، حمله به کشتی نفتکش اسرائیلی مرسر استریت را در دریای عمان، محکوم و همراهی خود با مواضع آمریکا و انگلیس در این ماجرا را اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، سخنگوی این نهاد نظامی گفت: ما به همراه هم پیمانانمان، حمله اخیر به کشتی “ام وی مرسر استریت” را در سواحل عمان محکوم و کشته شدن شهروندان رومانی و انگلیس را تسلیت می گوئیم.

از تارنمای “ناتو”؛ جانشین سخنگوی ناتو افزود: آزادی کشتیرانی برای همه کشورهای هم پیمان ناتو از اهمیت بسیاری بالایی برخوردار است و باید بر اساس قوانین بین المللی رعایت شود.

او با استناد به ادعاهای انگلیس آمریکا و رومانی مبنی بر اینکه به احتمال زیاد ایران مسئول این حادثه بوده، بدون اشاره به اقدامات بی ثبات کننده اعضای این تشکل نظامی در مناطق مختلف جهان، نسبت به آنچه وی اقدامات بی ثبات کننده ایران در منطقه نامید ابراز نگرانی کرد.

دقایقی بعد از اعلام موضع ناتو، دومینیک راب وزیر امور خارجه انگلیس از اتخاذ این موضوع استقبال و بار دیگر ادعای مبنی بر دست داشتن ایران در این ماجرا را تکرار کرد.