هشدار سطح نارنجی برای خیلج فارس و جزایر کیش و لاوان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: با توجه به پیش بینی بادهای به نسبت شدید شمال غربی و مواج شدن دریا هشدار سطح نارنجی برای خیلج فارس و جزایر کیش و لاوان اعلام شده است.

 به گزارش ایرنا، مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: با توجه به پیش بینی بادهای به نسبت شدید شمال غربی و مواج شدن دریا هشدار سطح نارنجی برای خیلج فارس و جزایر کیش و لاوان اعلام شده است.

مهرداد حسن‌زاده روز شنبه در این خصوص به رسانه ها اعلام کرد: براساس اعلام اداره کل هواشناسی هرمزگان از ۲۶ تا ۳۰ مهر این شرایط در منطقه وجود خواهد داشت و دریا در ساعت‌های بعدازظهر مواج‌ می‌شود.

وی ادامه داد:‌ آب های خلیج فارس در طول هفته جاری به ویژه مناطق فراساحل جزایر کیش و لاوان به سمت جنوب و غرب وزش باد به نسبت شدید در محدوده ۵۰ کیلومتر در ساعت و افزایش ارتفاع موج تا حداکثر ۲۰۰ سانتیمتر خواهد رسید.

وی اضافه کرد: اختلال در تردد کشتی‌های تجاری و شناورهای مسافربری، آسیب به تورهای صیادی دور از انتظار نیست و با توجه به مواج شدن خلیج فارس از تردد کشتی های تجاری به سمت بوشهر و خوزستان و کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس خودداری شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان تاکید کرد: از دوشنبه تا جمعه هفته جاری با توجه به پیش بیش بینی هواشناسی استان شدت باد در محدوده تنگه هرمز و بنادر شرقی هرمزگان در حدود ۳۶ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج تا ۱۲۰ سانتیمتر خواهد رسید که باید از تردد شناورهای سبک به سمت بنادر غربی اجتناب شود، همچنین در مدت یاد شده هرگونه فعالیت تفریحی و شنا در مناطق جنوبی و غربی جزایر کیش و لاوان ممنوع است.