هوای ‌پایتخت برای گروه‌های حساس ناسالم است

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، پیش‌بینی می‌شود همچنین آلاینده «ازن» طی ۲۴ ساعت گذشته کیفیت هوای ‌پایتخت را در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داد.

تداوم روند کاهش نسبی دما و بارش پراکنده در ارتفاعات استان تهران طی امروز (۶ شهریور) پیش‌بینی می‌شود همچنین آلاینده «ازن» طی ۲۴ ساعت گذشته کیفیت هوای ‌پایتخت را در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داد. کاهش کیفیت هوای ‌پایتخت طی روز نیز دور از انتظار نیست.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، در ساعات ظهر و عصر امروز تا دوشنبه (۶ تا ۸ شهریور) افزایش ابر در ارتفاعات و رخداد بارش ‌پراکنده دور از انتظار نیست همچنین تا فردا (۷ شهریور) روند کاهش نسبی دما ‌پیش‌بینی می‌شود.

پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای تهران حاکی از آن است که در صبحگاه امروز (۶ شهریور ماه) در برخی مناطق پرتردد کیفیت هوا در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت که ناشی از افزایش ترافیک صبحگاهی و عدم وزش باد مؤثر است.

حاکمیت جو نسبتا آرام و پایدار طی روز شرایط مناسب برای پراکندگی آلاینده‌ها را محدود خواهد کرد، همچنین با حضور عوامل کافی جهت تولید آلاینده «ازن» افزایش غلظت این آلاینده در برخی مناطق باعث کاهش کیفیت هوا در ساعات بعدازظهر خواهد شد. تداوم پایداری جوی و عدم وزش باد مؤثر تا اواخر وقت نیز باعث افزایش غلظت ذرات معلق و تجمع آلاینده‌ها خواهد شد و برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در بیشتر مناطق پرتردد دور از انتظار نخواهد بود.

با کاهش تندی باد تا صبح فردا (۷ شهریور ماه) همراه با افزایش ترافیک صبحگاهی کیفیت هوا در بیشتر مناطق پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت. عدم وزش باد مؤثر طی روز پراکندگی آلاینده‌ها را محدود می‌کند علاوه براین با افزایش دما در ساعات بعدازظهر تولید و افزایش غلظت آلاینده‌ ازن در برخی مناطق کاهش کیفیت هوا را به‌دنبال خواهد داشت.

با تداوم این شرایط جوی تا ساعات پایانی فردا (۷ شهریور ماه) تجمع ذرات معلق و درنتیجه برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در بیشتر مناطق پرتردد پیش‌بینی می‌شود.

آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ازن» با میانگین ۱۰۳ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۸۱ و کیفیت هوا در محدوده ‌قابل قبول است.