واکسن زده‌های کرونا ۲۹ برابر کمتر بستری می‌شوند

براساس پژوهش جدیدی که از سوی مرکز کنترل و پیشگیری بیماری (CDC) منتشر شد، داده هایی هم وجود دارد که نشان می دهد یک چهارم میزان ابتلا به ویروس کرونا در میان اهالی لس آنجلس از میان واکسینه شده ها بوده است.
به گزارش ایرنا، نتایج یک پژوهش تازه از سوی “مرکز کنترل و پیشگیری بیماری” آمریکا نشان می دهد نرخ ابتلا به کووید-۱۹ و بستری شدن ناشی از آن در میان واکسن زده ها به ترتیب پنج و ۲۹ برابر کمتر از افراد واکسینه نشده است.
براساس پژوهش جدیدی از پایگاه خبری اکسیوس که نتایج آن دیروز سه شنبه از سوی “مرکز کنترل و پیشگیری بیماری” (CDC) منتشر شد،  داده هایی هم وجود دارد که نشان می دهد یک چهارم میزان ابتلا به ویروس کرونا در میان اهالی لس آنجلس از میان واکسینه شده ها بوده است.

 

داده هایی که با پژوهش جدید مرکز کنترل و پیشگیری بیماری مطابقت دارد و نشان می دهد اثربخشی واکسن های موجود در برابر سویه دلتا رو به کاهش است. این نهاد بهداشتی در پژوهش مزبور با بررسی گروهی از کارکنان بخش بهداشت نشان داده که اثربخشی واکسن، فارغ از زمان واکسیناسیون، به ۶۶ درصد کاهش یافته است.

پیش از این نیز بیمارستان ها و مقامات بهداشتی ایالت کالیفرنیا هشدار داده بودند که افزایش تعداد بستری ها در بیمارستان ها به دلیل کووید-۱۹ بیشتر مربوط به بزرگسالان واکسینه نشده است.

 

هفته گذشته، مرکز کنترل و پیشگیری بیماری گزارش های اولیه ای در مورد اثربخشی واکسن منتشر کرد و در آن نشان داد که تاثیر واکسن از حدود ۹۲ درصد در اوایل ماه مه (اردیبهشت) به نزدیک ۸۰ درصد در اواخر ژوئیه (اوایل مرداد) کاهش یافته است.

 

نتایج مطالعات مرکز کنترل و پیشگیری بیماری در حالی منتشر می شود که شواهد نوظهور دیگر نیز ثابت می کند مقاومت در برابر کووید-۱۹ از طریق واکسیناسیون به مرور زمان رو به کاهش است.

 

آمار و ارقام نشان می دهد از میان ۴۳ هزار و ۱۲۷ مورد مبتلا به کووید-۱۹ در لس آنجلس از تاریخ  ۱ مه تا ۲۵ ژوئیه (۱۱ اردیبهشت تا ۳ مرداد)، حدود ۲۵ درصد به طور کامل، نزدیک سه درصد یک دز و ۷۱ درصد دیگر هنوز هیچ واکسنی دریافت نکرده بودند.

 

پزشکان در عین حال خاطرنشان می کنند افراد واکسینه شده مبتلا به کووید-۱۹ همچنان کمتر از واکسینه نشده ها در بیمارستان بستری می شوند. آمار نشان می دهد تنها نزدیک به سه درصد افراد واکسینه شده در بیمارستان بستری شده اند.

 

در گزارش مرکز کنترل و پیشگیری بیماری تاکید شده است واکسن همچنان از اکثر مردم در برابر بیماری های شدید محافظت می کند و مانع از بروز علائم شدید در افراد می شود.